"הצהרת ההון של קובי מימון הייתה מגוחכת במיוחד"

כך אמר אבי ארדיטי, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים, לגבי התיק במס הכנסה של קובי מימון, במסגרת חקירתו במשטרה בפרשת דוד ואנונו

"מצאנו שבפקיד שומה האזרחי - הצהרת ההון של קובי מימון הייתה מגוחכת במיוחד. אז העברנו את זה לטיפול של יחידת החקירות תל-אביב באחריות רוני חכם. התיק התמהמה שם, היה שם לחץ" - כך אמר אבי ארדיטי, סמנכ"ל חקירות ומודיעין ברשות המסים, לגבי התיק במס הכנסה של איש העסקים קובי מימון, במסגרת חקירתו במשטרה בפרשת דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות.

לפי כתב האישום, ואנונו ניסה לסחוט את מימון - באמצעות יואל מוגמי, היועץ הפוליטי של מנכ"ל קדימה - והציע לו טיפול מקל בענייני המס שלו בתמורה ל-125 אלף דולר. ואולם, מימון סירב להצעה.

בגיליון חקירת המשטרה, שהגיע לידי "גלובס", נחשפים פרטים לגבי תיק המס של מימון ברשות המסים, במסגרת חקירת גורמים ברשות בהקשר של פרשת ואנונו. מהחקירה עולה כי התיק במס הכנסה נגד מימון נפתח במאי 2010, והועבר למחלקת המודיעין של הרשות 3 חודשים לאחר מכן.

אבי ניסן, רכז חקירות בחקירות מרכז ברשות המסים, הסביר בחקירתו במשטרה את מהות התיק של מימון: "המידע שיש בתיק הוא שקובי מימון שולט בחברות בארץ ובחו"ל, כאשר הדבר לא מקבל ביטוי בתיק שלו".

ניסן רומז לאחד הסיפורים המרתקים ביותר בעולם העסקי בישראל - מי הוא הבעלים האמיתי של חברת יחק. באופן רשמי חיים צוף - חבר הילדות של מימון ושותפו העסקי, המתגורר בהולנד - רשום כבעלים של חברה פרטית הרשומה באיי הבאהמס ומחזיקה ב-74% מיחק, כאשר השותפים הם משפחת לבנת, שותפיו של נוחי דנקנר בשליטה באיי.די.בי.

ואולם, ברשות המסים עלה חשד כי מימון הוא הבעלים האמיתיים של יחק. ניסן העריך כי כדי שהתיק של מימון יבשיל לחקירה של ממש עדיין נדרשת "כברת-דרך ארוכה", כדבריו.

יחק היא החברה האם של קבוצת חברות ציבוריות - בהן חנל, יואל , אקויטל, ישראמקו, נצבא, איירפורט סיטי ונפטא - הפועלות בתחום הנדל"ן והאנרגיה, ושווין מסתכם במיליארדי שקלים, כאשר האחזקה המשמעותית ביותר היא 29% משדה הגז "תמר".

"תיק מסווג"

נחקר נוסף, שי כהן, חוקר בפקיד שומה חקירות מרכז, אמר במשטרה כי "קיים תיק לגבי מימון בפשמ"ג, ובמאי 2010 העביר המפקח שחר שטראוס דוח למחלקת מודיעין של מס הכנסה, שקשור בחשד לכאורי לעבירות של מימון. איפשהו ביולי 2010 ישנו דוח לחקירות תל-אביב... שהוא דוח ממצאי מודיעין לגבי מימון...ואנונו הסביר לנו שהתיק של מימון יותר ממסווג, ויש אולי 5 אנשים שיודעים על קיומו... ואנונו אמר לנו לא לדבר על התיק עם אף אחד".

הנחקרים מרשות המסים מציגים דעות שונות אם יש די בחומר שנאסף על מימון, בכדי לקדם את התיק נגדו. שי כהן ציין כי "אנחנו מחכים לאישור של פרקליט מלווה לראות אם יש די בראיות שברשותנו כדי לפתוח בחקירה גלויה, ו/או האם די בראיות במישור הפלילי".