אסי כהן תובע את דניה סיבוס: "הפיצה סרטון פנימי בכיכובי"

כהן, שתובע 2.2 מיליון שקל מדניה סיבוס ומחדשות 10, טוען כי דניה רמסה ברגל גסה את זכויות היוצרים שלו לתועלתה הכלכלית‏ ■ "אתרום את הסכום שייפסק לטובתי להגנת זכויות האמנים"

‎‎הבדרן והשחקן אסי כהן, הכוכב (הפורש) של התוכנית "ארץ נהדרת", תובע 2.2 מיליון שקל מחברת הנדל"ן דניה סיבוס שבבעלות אפריקה ישראל ומחדשות ערוץ 10, בטענה כי הפיצו ושידרו באינטרנט ובטלוויזיה, ללא הסכמתו, סרטון בכיכובו שצולם עבור דניה סיבוס לצרכים פנימיים.

‏תביעתו של כהן מופנית גם נגד חברת "לגו יוצרים", שהפיקה את האירוע שבו שודר הסרטון, נגד מפיקי הסרטון, איתן מור ורפאל רפאלי, וכן נגד משרד יחסי הציבור של טל רבינא, שהעבירה את הסרטון להפצה באינטרנט.

‏באמצעות עורכי הדין חיים בן-יעקב ועמית שוימר ממשרד בן-יעקב, שווימר, דולב וקרת, טוען כהן כי בפברואר 2011 נחתם בינו לבין דניה סיבוס חוזה בו סוכם על הפקת סרטון היתולי הנוגע להווי הפנימי של החברה, בכיכובו של כהן בדמותו ההיתולית "שאולי" מ"ארץ נהדרת" ובהשתתפות עובדי החברה, למטרת הקרנתו באירוע פנימי בלבד.

ואולם, טוען כהן, בניגוד גמור להסכם עשו הנתבעים שימוש שלא כדין בסרטון, בדמות ובשמו, לא ידיעתו ולא אישורו, בלפחות 6 מקרים נפרדים ובדרכים שונות.

‏‏‏"הנתבעים רמסו והפרו ברגל גסה את זכויותיו של כהן בידיעה ובמתכוון כאשר הפיצו את הסרטון לתועלתם ולרווחתם הכלכלית, בין היתר באינטרנט - בפייסבוק וביו-טיוב", נטען בתביעה.

לדברי כהן, גולת הכותרת של הפרת זכויותיו הרוחניות על-ידי הנתבעים הייתה כאשר חלק מהותי מהסרטון בכיכובו שודר בפריים-טיים בחדשות ערוץ 10.

‏‏‎‎כהן: אתרום הכסף

‎‎כהן טוען כי הנתבעים ניצלו בצורה בוטה אותו ואת הדמות שגילם כדי להתעשר על גבו, ופגעו באופן חריג בזכויות היוצרים שלו ובשמו הטוב.

"למעשיהם של הנתבעים חומרה יתרה, מכיוון שמדובר בגופים שעוסקים על בסיס יומי במלאכת היצירה, ולפיכך הם מודעים להשקעה העצומה שנדרשת מאמן ביצירת שמו וביצירת הדמות, ולחשיבות בשמירה ובהקפדה על זכויותיו של היוצר ביצירותיו", נטען בתביעה.

‏לדברי כהן, אם תתקבל תביעתו, הוא יתרום כל סכום שייפסק לטובתו כפיצוי למטרות ציבוריות - ו"בראש ובראשונה למטרת מאבק על הגנת זכויות האמנים והיוצרים בישראל".

‏מקבוצת דניה סיבוס נמסר כי "דניה סיבוס קיבלה לידיה בתדהמה ובפליאה רבה את תביעת אסי כהן. הקבוצה תלמד את הטענות ותתייחס בערוצים המקובלים. יודגש כי דניה סיבוס הינה חברה שומרת חוק, וכך היה גם בעניין זה". ‏

מתקשורת משולבת טל רבינא נמסר בתגובה: "הכללתנו ברשימת הנתבעים - אפילו אם נעשתה לצרכים פורמליים בלבד - גובלת בהוצאת דיבה, שכן מעולם לא היה לנו כל קשר עם אסי כהן או מי מטעמו. מעולם גם לא היה לנו קשר כלשהו עם אותה חברה שהתובע טוען שהעלתה את הסרטון המדובר לרשת האינטרנט".