ח"כים התקשרו במהלך דיון למוקדי השירות בחברות הסלולר

זאת כדי לבדוק תעריפים המוצעים להורים המבקשים להגביל את ילדיהם בשימוש בסלולר

האם מסלולים מוגבלי-ניצול של חברות הסלולר מגלמים בתוכם עלות סבירה, או מנצלים את ההורים שמבקשים לשלוט בהוצאות ילדיהם? בסוגיה הזו דנה היום (ב') ועדת הכלכלה של הכנסת, כשעל הפרק הצעת חוק הגבלת הסלולר לילדים של ח"כ מאיר שטרית (קדימה), שכבר צלחה את הקריאה הטרומית.

במהלך הדיון קרא ח"כ שטרית להעלות לקריאה ראשונה את הצעת החוק שלו, שקובעת כי על חברות הסלולר לאפשר להורים לקבוע תקרת שימוש כספי למכשיר הטלפון הנייד של הילדים בתעריפים סבירים.

במסגרת ההצעה, כאשר הילד יחרוג מהסכום שהוגדר - ייחסם המכשיר לשיחות יוצאות ויהיה זמין לשיחות נכנסות ולשיחות חירום בלבד.

נציגי חברות הסלולר שנכחו בדיון טענו כי הם אכן עומדים בדרישות הצעת החוק ומספקים מחירים הוגנים, אולם שטרית בתגובה ביקש את רשות היו"ר לבצע שיחה מול כל הנוכחים למוקד המכירות של חברות הסלולר כדי להפריך את טענותיהם.

לאחר שקיבל את רשות היו"ר, התקשר ח"כ שטרית למוקד המכירות של אחת החברות והעביר את השיחה לרמקול - כשברקע מאזינים ח"כ כרמל שאמה-הכהן, ח"כ ישראל אייכלר, נציגי משרדי הממשלה השונים ונציגי חברות הסלולר.

למבוכת נציגי הסלולר שנכחו בדיון, אמר נציג המכירות שעמו שוחח ח"כ שטרית כי קיים מסלול שניתן להציב בו תקרה לילדים - כשעלות דקת שיחה עומדת על 59 אגורות לדקה, ועלות SMS עומדת על 65 אגורות לדקה - עלות גבוהה מהרבה מזו המוצעת כיום במסגרת מסלולים אחרים.

שטרית התעקש כי לא מדובר בתעריף מוזל למשפחות אלא בתעריף המגלם קנס סמוי להורים, שנועד לעודד אותם לרכוש חבילות רגילות ללא אפשרות להגביל את הילדים בתקרה קבועה.

נציג משרד התקשורת, שמייעץ לשר בענייני הסלולר להצעת החוק, הביע דווקא התנגדות למהלך וטען כי החוק אינו ישים. בתגובה אמר לו ח"כ שטרית: "אתם צריכים לשרת את הציבור ולא את חברות הסלולר. לא ייתכן שמיוני 2010 ועד היום לא נעשו השינויים שעליהם התחייבו חברות הסלולר. יש בישראל עשרות אלפי תיקי הוצאה לפועל מיי חודש שנפתחו בגלל ילדים שחרגו מחשבון הסלולר שלהם, אני לא מבין איך משרד התקשורת נותן יד למהלך הזה, ואין שום סיבה לא לאשר את החוק".