גילת לאוצר: אל תתערבו בניהול השוטף של רשות השידור

יו"ר רשות השידור אמיר גילת מבקש לבחון את השוואת תנאי עובדי הרשות לאלה של כלל‎ ‎העובדים בסקטור הציבורי ■ סגן הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג: זה לא בסמכותו

‎‎מי מנהל בפועל את רשות השידור? חלופת מכתבים חריפה בין יו"ר הרשות, אמיר גילת, לבין סגן הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג, העלתה שוב את היחסים המתוחים בין הצדדים.

‏בשבוע שעבר פנה גילת לסמנכ"ל הכספים של רשות השידור, ערן הורן,‏‎ ‎בבקשה כי יבחן את השוואת תנאיהם של עובדי הרשות לאלה של כלל‎ ‎העובדים בסקטור הציבורי ‎עקב העיכוב ברפורמה ברשות השידור ועקב כך‎ ‎ששנת 2010 הסתיימה בעודפים תקציביים של כ-18 מיליון שקל‏‎ .‎‏

"אני ער לכך ששכרם של עובדי הרשות נשחק בשנים האחרונות, ומאחר‏‎ ‎שהרפורמה עדיין מתעכבת, אני מבקש לבחון את העניין", אמר גילת להורן.

‏במכתב שהועבר שלשום (א') ליו"ר הרשות מבקשים שטרוזברג והמשנה לממונה על התקציבים, ערן פולק, הבהרות בנוגע לכוונה להשוואת תנאי השכר של עובדי הרשות בטרם "מתן הנחיה כלשהי בנושא לגורמים ברשות השידור". זאת, כותבים השניים, בהתאם לחוק יסודות התקציב, הקובע כי "הרשות אינה יכולה להעניק תוספות שכר ללא אישור הממונה על השכר במשרד האוצר".

‏עוד כותבים השניים כי "לאור הדברים תמוהה בעינינו הכוונה העולה ממכתבך לבחון הפרת הבנות בין הצדדים, באופן שיפגע באיזון המורכב שהושג במשא-ומתן, וכתוצאה מכך ייגרע הסיכוי לקדם רפורמה אמיתית ברשות השידור".

‏בתגובה למכתב החזיר אמש (ב') גילת את המכתב לאוצר והוסיף כי "מכתבכם מוחזר בזאת עקב תוכנו הלא ראוי. התייחסותכם לתכתובת פנימית ביני ובין סמנכ"ל הכספים ברשות מהווה התערבות גסה בניהול השוטף של רשות השידור".

‏חברי ועדים ברשות השידור אמרו היום (ג') ל"גלובס": "נדהמנו לשמוע על המכתב המחוצף שנשלח על-ידי הסגן הממונה על השכר, שכנראה כבר מזמן שכח באיזה כובע הוא נמצא ובמשך ה-4 שנים האחרונות מנסה לנהל את רשות השידור. הובטח לנו על-ידי פקידי האוצר כי ברגע שתיחתם הרפורמה יחילו עלינו את כל התנאים שחלים על עובדים אחרים במשק. בינתיים הרפורמה מתעכבת הרבה מעבר לזמנים שנקבעו. המכתב החצוף הזה מראה את הכוונות האמיתיות של נערי האוצר".

‏מהאוצר נמסר בתגובה: "לפי חוק יסודות התקציב, חובתו של הממונה על השכר היא לאשר הסכמי שכר ומתן תוספות שכר. במצב שבו יו"ר הוועד המנהל בוחן מתן תוספות שכר בניגוד גמור להסכמים, התערבות הממונה על השכר הינה הכרח. מן הראוי שיו"ר הוועד המנהל ימקד את מאמציו בשיתוף-פעולה עם משרד האוצר לקידום הרפורמה ברשות, במקום לנסות לקנות את לבם של העובדים בדרכים שאינן בסמכותו".