מועצת הכבלים שוקלת: כל משחקי המונדיאל בערוצים פתוחים

לחילופין שוקלת המועצה להרחיב משמעותית את כמות משחקי הגביע העולמי שיחויבו להיות משודרים בערוצי הבסיס, ל-35 משחקים

מועצת הכבלים והלוויין, בראשותו של ניצן חן, מבקשת לאשר את שידור תוכנית סיכום המחזור של משחקי ליגת העל בכדורגל בערוץ בתשלום, רק בתנאי שהתקצירים יועברו גם בערוץ פתוח של חבילת הבסיס בתוך שעתיים ממועד שידורם בערוץ בתשלום. זאת לאור תלונות שהצטברו בנושא.

עניין אחר אותו שוקלת המועצה הוא לחייב את שידור כל משחקי המונדיאל בערוצי הבסיס הפתוחים. היום (ג') פרסמה המועצה שימוע בנושא.

בזמן שידור מונדיאל 2006 התחוללה סערה ציבורית גדולה, שהביאה להתערבות המועצה לצורך הורדת המחירים הגבוהים אותם דרשה חברת צ'רלטון עבור צפייה בחלק ממשחקי הטורניר.

כחלק מהפקת הלקחים מאירועי אותו הקיץ שוקלת המועצה להסדיר סוגיה זו כבר עכשיו, ולהכיר בכל משחקי המונדיאל כאירועים מוכרזים שישודרו בערוצי הבסיס. המונדיאל הבא יתקיים בברזיל בקיץ 2014.

לחילופין, נשקלת האפשרות להרחיב את רשימת האירועים המוכרזים מהמונדיאל למשחקים הבאים: מחצית ממשחקי המחזור הראשון, לרבות משחק הפתיחה; מחצית ממשחקי המחזור השני; מחצית ממשחקי המחזור השלישי; מחצית ממשחקי שמינית הגמר; כל משחקי רבע הגמר; חצאי הגמר ומשחק הגמר, ובסך-הכול: 35 משחקים שיחויבו להיות משודרים בערוצים פתוחים.

נציין כי מונדיאל 2010, שנערך בקיץ הקודם, שודר במלואו בערוצי הבסיס (8 משחקים שודרו על-ידי זכיינית ערוץ 2 רשת, ו-56 נוספים על-ידי רשות השידור).