אומ"ץ למבקר המדינה: "לבדוק התנהלות אטיאס מול ממ"י"

במכתב שכתב יו"ר אומ"ץ אריה אבנרי למיכה לינדנשטראוס: "סוד גלוי הוא שמינהל מקרקעי ישראל התנהל לאורך השנים בצורה פרטיזנית והיה מקור לטיפוח הרסני של יחסי הון ושלטון בעידודם של השרים הממונים"

בעקבות התפטרותו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי אתמול, פנתה היום (ה') תנועת אומ"ץ במכתב למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס בו היא דורשת לבדוק את נושא ההתנהלות הבעייתית, לכאורה, של שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס.

במכתב, עליו חתום אריה אבנרי, יו"ר הנהלת אומ"ץ, נכתב: "בעקבות התפטרותו של מר ירון ביבי מתפקידו, התעורר חשד כי ההתפטרות קשורה למעורבותו לכאורה של שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס במכרזים ובפעולות שונות של מנהל מקרקעי ישראל".

"כידוע, מתבצעת בימים אלה רפורמה במנהל מקרקעי ישראל במטרה לשווק קרקעות באופן מואץ לציבור הרחב במטרה להוזיל את מחירי הדירות", נכתב במכתב. "התפטרותו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל על רקע מחלוקת גוברת והולכת עם השר עלולה לטרפד את הרפורמה והנפגעים מכך יהיו אזרחי המדינה. סוד גלוי הוא שמינהל מקרקעי ישראל התנהל לאורך השנים בצורה פרטיזנית והיה מקור לטיפוח הרסני של יחסי הון ושלטון בעידודם של השרים הממונים".

אבנרי מסיים את המכתב בדרישה ממבקר המדינה לרדת לעומקם של דברים. "מן הדין שמשרד מבקר המדינה ייכנס לאלתר על מנת להבטיח שלא יחזור המצב של אי סדרים פנימיים, מתן העדפות למקורבים ופגיעה חיונית באינטרסים של אזרחי המדינה", כתב אבנרי.