ביהמ"ש: עבירות הפעלת מד-רעש בגני אירועים יתיישנו כעבור שנה

נקבע כי עבירות הקשורות בהפעלה של מד-רעש באולמות אירועים הן עבירות מסוג "חטא" המתיישנות כעבור שנה בלבד - ולא עבירות מסוג "עוון" המתיישנות כעבור 5 שנים

בית משפט השלום בתל-אביב קבע בשבוע שעבר בהחלטה תקדימית כי עבירות הקשורות להפעלתו התקינה של מד-רעש באולמי שמחות, גני אירועים ודיסקוטקים הן עבירות קנס מסוג "חטא" המתיישנות כעבור שנה בלבד - ואינן עבירות מסוג "עוון" המתיישנות כעבור 5 שנים, כפי שטען המשרד להגנת הסביבה.

להחלטה יש השלכות רוחב על כל כתבי האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה נגד אולמי שמחות, גני אירועים ודיסקוטקים, לאחר שחלפה שנה מיום ביצוע העבירה הנטען - ואלה יבוטלו.

המשרד להגנת הסביבה טען כי נפלה טעות סופר בנוסחו של חוק רישוי עסקים, וכי על בית המשפט לתקן את טעות הסופר בדרך של פרשנות חוק ולקבוע כי המדובר בעבירה מסוג עוון המתיישנת כעבור 5 שנים.

בית המשפט דחה את טענת המשרד להגנת הסביבה וקיבל את טענותיהם של עורכי הדין ירון קוסטליץ ונועה פירר ממשרד ד"ר י. וינרוט, באי-כוחם של אולם השמחות "היכלי מלכות" בבני-ברק, לפיהן - "מקום שהלשון של המחוקק ברורה היא, בל לנו לחפש אחרי כוונותיו האמיתיות והנסתרות ולשנות מלשונו בדרך הפרשנות; ולא לנו הוא לקבוע אם נפלה טעות סופר או שמא הודפס מה שהודפס כתקנו".

יצוין כי חוק רישוי עסקים מחייב אולמי שמחות וגני אירועים להתקין ולהפעיל מדי-רעש כתנאי מתנאי רישיונו של עסק.