צפו: תיעוד מיוחד של נוחי דנקנר ובנו ב"הילולת הרנטגן"

אמש התקיימה בנתיבות ההילולה המסורתית לזכר הרב שלום איפרגן, אביו של הרב יעקב ישראל איפרגן ■ צפו בקטע המלא: אילו שרים ואנשי עסקים פקדו את ההילולה?

אמש (א') התקיימה בנתיבות ההילולה המסורתית לזכר הרב שלום איפרגן, אביו של הרב יעקב ישראל איפרגן, הידוע גם בכינויו "הרנטגן". וכשמדובר ברנטגן כבר לא מדובר בעוד הילולה מן המניין.

הרנטגן, הידוע ביכולתו לאבחן מחלות ובעיות במבט עיניו בלבד, מקיים מערכת יחסים הדוקה וארוכת שנים עם כל בכירי המשק בישראל, כך שלא במפתיע ניתן היה לראות אמש בכפיפה אחת את השרים גדעון סער וגלעד ארדן, מנכ"ל סלקום עמוס שפירא, מנכ"ל אפריקה איזי כהן, עו"ד ציון אמיר ועוד רבים אחרים.

מבין כל אותם אנשי עסקים איתם בא במגע הרב בולט הקשר החם עם נוחי דנקנר, בעל השליטה ב-IDB. בהמשך הערב הוזמן דנקנר, שכבר שילם בעבר 600 אלף שקל עבור הזכות לפקוד ראשון את הקבר ביום ההילולה, להסיר את הלוט מאבן-הפינה של בית-הכנסת שיבנה במקום.

הרב איפרגן ונוחי דנקנר / צלם איל יצהר
 הרב איפרגן ונוחי דנקנר / צלם איל יצהר

ולסיפור הזה יש גם צלע שלישית וקצת פחות מוכרת עדיין והיא בנו של דנקנר, עומר בן ה-26, שמונה לא מזמן לדירקטור במועצת המנהלים של "מעריב". העלם הצעיר מקפיד לבלות יותר ויותר עם אביו בתקופה האחרונה, וכך הוא לומד את רזי המקצוע.