עובדים בקצב

פתרון חדש למחלת היאפים: השולחנומטר

שרירי הגב התחתון תפוסים באופן קבוע, כבר שעות ששרירי הרגליים לא פעלו, הישבן מנומנם, והיום עדיין ארוך. הכיסא, נוח ככל שיהיה, אינו פותר את מצוקת ניוון הגוף שרבים חשים לאחר יום עבודה סטנדרטי שכולל ישיבה ממושכת מול המחשב. את דני דנקנר (לא היו"ר לשעבר של בנק הפועלים) הנושא הזה מטריד. לפרנסתו הוא מנהל חברה שעוסקת בפיתוח טכנולוגיות ספורט. בכל ערב, כשהוא חוזר לביתו, הוא מוצא עצמו שוב בעמדת המחשב, מנהל שיחות עם לקוחות מעבר לים, שוב בישיבה.

מחקר שהתגלגל לידיו גרם לו לחשוב על פתרון יצירתי שבארצות-הברית מתחיל לצבור תאוצה. אין לזה עדיין שם בעברית, אנחנו נכנה אותו שולחן-הליכון או שולחנומטר. ההליכון השולחני הזה מסייע לחברות בארצות-הברית להוזיל עלויות ביטוח, ומצטרף לטרנד של חברות שמתמרצות ומתגמלות עובדים עבור פעילות גופנית והרזיה. ברשת אפשר למצוא סרטונים ובלוגים בנושא, אבל בארץ, מדווח דנקנר, הוא לא מצא חברה שמייצרת שולחנות כאלה.

דנקנר לא חיכה, והחליט לבחון בעצמו את הנושא: "לפני 4 חודשים קניתי ביד שנייה הליכון ב-200 שקל. לקחתי לוח וחיברתי לזרועות בחלק העליון של ההליכון. ואז גיליתי שתוך כדי תנועת ההליכון הלוח מתנדנד מעט, וכך גם מסך המחשב. זה לא היה טוב, אז החלטתי לקחת צעד קדימה. קניתי פלטה ורגליים ארוכות, ובניתי שולחן שמנותק מההליכון ונמצא מעל הזרועות. כל העמדה עלתה לי 300 שקל".

חלפו 4 חודשים, ודנקנר מלמד על התוצאות: "אני מגיע בערב הביתה, מפעיל את העמדה בלחיצת כפתור ומתחיל לעבוד. מנהל את כל השיחות בסקייפ תוך כדי הליכה ושולח מיילים. ככה כל יום בין שעה ל-4 שעות: כשאני במחשב - אני הולך. אני חושב שהורדתי לפחות 5 קילוגרמים. זה מאוד נוח. אני מכור".