שוק הנדל"ן מתקרר? ביקוש ער באשקלון ובקריית מלאכי

באשקלון נרשם ביקוש שיא למכרזי קרקע לבנייה עצמית בעיר - לא פחות מ-889 הצעות הוגשו לחכירת 70 שטחי קרקע של כחצי דונם לבנייה עצמית

בימים של האטה במכירות הקבלנים ומבצעי מכירה מיוחדים באזור המרכז, נראה שדווקא בפריפרייה הביקושים לא נרגעים.

כך למשל, באשקלון נרשם ביקוש שיא למכרזי קרקע לבנייה עצמית בעיר. לא פחות מ-889 הצעות הוגשו לחכירת 70 שטחי קרקע של כחצי דונם לבנייה עצמית בשכונת הרצוג בעיר. במינהל מקרקעי ישראל מספרים כי גובה ההצעות הזוכות היה לפחות פי שניים ממחיר המינימום.

מחירי המינימום למגרש נעו בין כ-198 אלף שקל לא כולל מע"מ. ההצעות הזוכות נעו בין כ-350 אלף שקל ל-650 אלף שקל למגרש. עלויות הפיתוח בכל מגרש נעות בין 189 אלף שקל למגרש כולל מע"מ.

גם בקריית מלאכי נראה שהביקושים לא נרגעים. חברת שלום-ציון מקבוצת ציפחה, המקימה עם חברת רוטנר הייגיטס את פרויקט "אחוזת רוטנר" בעיר מדווחת על רישום של למעלה מ-200 משפחות לפרויקט בתוך שעות וזאת מתוך 300 דירות המשווקות בפרויקט. הסיבה להיענות הגבוהה: החברה החליטה, בשלב ראשון, לשווק דירות בפרויקט, בתנאים מיוחדים, לבוגרי ישיבת "אור עציון" של הרב חיים דרוקמן, בשל היותו של אחד היזמים - הטייקון האמריקאי, אריק רוטנר - בוגר הישיבה.

מחירי הדירות שריכזו את ההתעניינות - החל מ-550 אלף שקל עבור דירת גן של 2 חדרים, החל מ-640 אלף שקל עבור דירת 3 חדרים, החל מ-750 אלף שקל עבור דירת 4 חדרים, החל מ-900 אלף שקל לחמישה חדרים והחל ממיליון ו-100 אלף שקל עבור דופלקסים בני שישה חדרים.