"מוסד מבקר המדינה מנוצל למסע הכפשות נגד רשות השידור"

יו"ר הרשות אמיר גילת: "ברשות יש גורמים שפתחו במסע הכפשות נגד חברי הוועד המנהל, תוך שהם מנצלים כל נתיב אפשרי להפצה של דברי הבל ודיסאינפורמציה - כולל למשרד המבקר"

מוסד מבקר המדינה מנוצל לצורכי מסע הכפשות נגד הוועד המנהל של רשות השידור - כך טוען יו"ר הרשות השידור, אמיר גילת, במכתב ששלח למנהל משרד מבקר המדינה.

לדברי גילת, ברשות השידור קיימים "גורמים שפתחו במסע שיסוי, הכפשות ושקרים, תוך שהם מנצלים כל נתיב אפשרי להפצה של דברי הבל, דיסאינפורמציה ובדותות - כולל למשרד המבקר".

במכתב חריף במיוחד שנשלח לפני יומיים מלשכת יו"ר רשות השידור למנהל החטיבה לביקורת משרדי ממשלה, יובל חיו, כותב גילת כי חברי הוועד המנהל של הרשות "משוכנעים כי תרגילי ההפחדה האישיים והשיהוי נועדו לעצור את תחילתה של המהפכה הניהולית המתוכננת על-ידינו".

גילת מציין כי הוחלט לצרף למכתב את כתבי דין מהתקופה האחרונה, במטרה "להציג את סלעי המחלוקת האמיתיים בפניהם אנו ניצבים בשאלה: מי מנהל את רשות השידור? האם יהיו אלה קומץ בעלי זרוע שאינם מהססים לאיים ולפעול ל'הריסת המועדון', כדבריהם - או ועד מנהל נבחר שאימץ לשם שינוי והפתעה לנהל את רשות השידור ולא להיות מריונטה של קבוצת בעלי עניין כוחנית ששלטה ללא מיצרים ברשות".

"מיד עם כניסתנו (חברי הוועד המנהל החדש - ר"ב) לתפקיד", כותב גילת, "הודענו כי אנו מאמצים את דוח המבקר כלשונו ופועלים שלא להאריך את המינויים בפועל ולייצב את השדרה הניהולית בהליך מכרזי שקוף ומקובל".

לדברי גילת, "הודעתנו זו הייתה לצנינים לאותם גורמים שפתחו במסע שיסוי, הכפשות ושקרים, תוך שהם מנצלים כל נתיב אפשרי להפצה של דברי הבל, דיסאינפורמציה ובדותות - כולל למשרד המבקר".

עוד כותב גילת כי מסע ההכפשות השיסוי והשקרים נגד הוועד המנהל כולל "טענות-שווא כאילו בכוונתנו למנות במקום המינויים בפועל מינויים בפועל תחתם, או שאנו פועלים ל'הדחות' המוניות, בעוד שכל מטרתנו הייתה לעקור מהשורש אחת ולתמיד את תופעת המינויים בפועל ברשות השידור, ולא לתת יד להארכה נוספת של מינוי בפועל".

"גורמים אלה", מוסיף גילת, "הגדילו לעשות באופן בוטה וציני כשטענו שיש לנו אג'נדה אשר מכוונת למינויים פוליטיים או למכרזים תפורים".

"אגודת העיתונאים מנהלת מסע חסר שחר נגדנו"

במכתבו מפנה גילת גם זרקור לאגודת העיתונאים, שבפנייתה לבית הדין "ממשיכה באותו מסע חסר שחר, שכלל הסתייעות במכתבה התמים של הגברת לאה עוזיאל, שנשלח אלינו ללא כל בדיקה או בקשת התייחסות מצדנו. אנו משוכנעים כי תרגילי ההפחדה האישיים והשיהוי נועדו לעצור את תחילתה של המהפכה הניהולית המתוכננת על-ידינו, ואשר נועדה להנחיל לרשות תהליכי עבודה וכלים ניהוליים שקופים, שוויוניים וחסרי פניות".

"אין לנו כל כוונה להבליג כלפי מי שיפר את חובת האמון הבסיסית שלו אל מוסדות הרשות", מדגיש גילת.

בסיום דבריו כותב יו"ר רשות השידור כי חברי הוועד המנהל נכונים לכל בדיקה ו"מצפים כי לא ישתמשו במוסד המבקר ככלי ליצור כותרות חסרות כל ערך".

מאגודת העיתונאים נמסר כי "בית המשפט אישר בהסכם פשרה את כל הסוגיות שעליהן עתרה אגודת העיתונאים. לא ברור לנו למה מתכוון גילת בהפנותו טענות מהסוג שעולות במכתב כלפינו".