מירי רגב: "הפנו לי אצבע משולשת; שמאלנים קיצוניים"

בראיון לגלי צה"ל אומרת רגב: "קראו לי פאשיסטית, זרקו עלי מים והפנו לי אצבע משולשת - נדהמתי" ■ "אסור להפוך את מחאת האוהלים למאבק שמאל-ימין. חבל מאוד שהמחאה תלך לאיבוד תחת ססמאות כמו די לכיבוש ודברים דומים"

המחאה נגד מחירי הדיור הגבוהים בתל אביב נכנסת היום (א') ליומה הרביעי. לאחר לילה בו הגיעו לשדרות רוטשילד בתל אביב מאות אנשים, אומרים המארגנים שלא מדובר באירוע חד פעמי ובכוונתם להישאר במקום גם היום. המחאה גם מתפשטת לערים נוספות בארץ בהן יתפרסו אוהלים, בהובלת ארגוני הסטודנטים.

חברת הכנסת מירי רגב התראיינה הבוקר לגלי צה"ל לאחר שהיא סולקה למעשה מהמאהל בשדרות רוטשילד ואמרה כי "קראו לי פאשיסטית, זרקו עלי מים ושמו לי אצבע משולשת מול הפנים - נדהמתי".

רגב נשאלה אם נעלבה מכל זאת, ואמרה כי "נעלבה זה לא המילה הנכונה. יותר נדהמתי והתאכזבתי. אני זו שמשמשת כפה של המפגינים האלה בכנסת ועושה מאמצים כדי להבין לירידה במחירי הדיור".

לדברי רגב, "מחאת האוהלים היא לגיטימית וצודקת ואסור להפוך אותה למאבק בין שמאל לימין. מי שתקף אותי היו קבוצה של השמאל הקיצוני, אנרכיסטים, וחבל מאוד שהמחאה תלך לאיבוד תחת ססמאות כמו די לכיבוש ודברים דומים".

"לדעתי, הפתרון הוא מאוד פשוט. אנחנו יכולים לשווק המון קרקעות ולבנות כ-200 אלף דירות בתוך שנתיים לצעירים שלנו. אפשר לבנות מאסה של דירות בפריפריה או בערים שמחוץ לתל-אביב ועד שזה יקרה צריך לפקח על שכר הדיור".

"לא באנו לפתור את מצוקת הדיור במרכז תל אביב - זה בלתי אפשרי. באנו לפתור את המצוקה בפריפריה כדי שזוג צעיר יוכל לגמור את החודש בכבוד. האוצר לא יכול לנהוג באטימות לב כלפי אותם אנשים שבאמת מביעים מחאה ממצוקה אמיתית ולא לצרכי ויכוח פוליטי", אמרה רגב.

ח"כ ניצן הורוביץ אמר בתגובה לדברי רגב, כי "מי שמצביע בעד התקציבים החזיריים של הממשלה ונותן יד להתנהלות הכושלת שלה בשוק הדיור בפרט ובעוד נושאים בכלל - שלא יתפלא כי הוא לא מתקבל באהדה בקרב אנשים שאין להם שום סיכוי להגיע לדירה בישראל".