מחאת האוהלים בפייסבוק: "מצב חירום! דיברנו מספיק!"

מארגני מחאת האוהלים בעד "מחירי דירות שפויים בישראל" הקימו דף אוהדים בפייסבוק, ערוץ יו-טיוב וחשבון בטוויטר ■ "ככה עושים דמוקרטיה אמיתית - עכשיו נוקטים עמדה"

מחאת האוהלים -גם בפייסבוק: דף הפעילים שנפתח הבוקר תחת הכותרת "נפגשים בכיכר" (הבימה) הגיע כבר ליותר מ-800 אוהדים, והוא קורא לאזרחי המדינה להצטרף למחאה בעד "מחירי דירות שפויים בישראל". דף הפייסבוק מציג גם את הלוגו "ב' זה אהל - מצב חירום, לוקחים אהל ונוקטים עמדה", ממשיך את המחאה של הצעירים והסטודנטים, שהקימו אוהלים בשדרות רוטשילד בת"א מול כיכר הבימה ובכיכר ציון בירושלים, במחאה על מחירי הדירות הגבוהים בישראל. השבוע תורחב מחאת האוהלים לאזורים נוספים בארץ - אוהלים יוקמו במכללות מקרית שמונה ועד באר שבע.

"דיברנו מספיק בפייסבוק! נפגשים בכיכר לחשוב על פתרונות ולנהל דו שיח נעים ומסודר. המטרה לנסות להציף את הבעיות ולשמוע איך כל אחד רואה את המצב - אנחנו מדברים בציבור, בגלוי, בלי שואו", נכתב בדף הפייסבוק.

עוד כותבים מארגני המחאה, שבין מנהיגיה הבולטים דפני ליף ורגב קונטס, כי "ככה עושים דמוקרטיה אמיתית - זה כבר קורה בכל העולם, עכשיו גם אצלנו. העמוד הזה נוצר כדי לשתף את כולם בעשייה, בחשיבה ויצירה".

מארגני המחאה קוראים לאזרחי ישראל לשתף ולהביע תמיכה במחאה בפייסבוק: "אם אתם לא יכולים להגיע לכיכר (הבימה), שתפו אותנו פה! קטעי וידיאו, תמונות, כתבות ודעות - כולם מוזמנים להשתתף ולשתף - אנחנו צריכים כל אחד ואחת מכם!".

מארגני המחאה הקימו גם ערוץ יו-טיוב: ומזמינים את הגולשים להעלות סרטונים עם המילים: "נפגשים בכיכר". המארגנים הקימו גם חשבון בטוויטר תחת הכותרת "יוצאים מהאדישות נפגשים בכיכר".

נציין, כי גל המחאה בתקופה האחרונה בישראל הולך ומתעצם. החל ממחאה על מחירי המזון שהוצתה ע"י סדרת תחקירים ב"גלובס", דרך מחאה על מחירי הדלק ובכלל על יוקר המחייה, וכעת גם על מחירי הדירות. בנוסף לתמיכה בדפי הפייסבוק הרגילים, הגולשים תומכים גם בשירותי המיקום - לדף המחאה יש כעת כ-120 עדכוני מיקום רק מהיומיים האחרונים.