אני והחבר'ה באייפד

מצעד האפליקציות: אפליקציית האייפד של BeeTV ואיך לשפר את גוגל פלוס

1. לשפצר את הפלוס

הרשת החברתית החדשה של גוגל, גוגל פלוס, ממשיכה לצבור תאוצה, ועל-פי דיווחים רשמיים כבר צברה יותר מ-10 מיליון משתמשים. ואולם כמו כל שירות חדש, גוגל פלוס עדיין סובל מבעיות, וחסרים בו פיצ'רים שיגבירו את השימושיות שלו.

Usability Boost הוא תוסף לדפדפן כרום שמספק חלופה עיצובית, שמתגברת על הרעש הוויזואלי שממנו סובל זרם ההודעות של גוגל פלוס, ומקל על קריאת הפוסטים. התוסף גם מקבע את סרגל הכלים העליון של השירות, כך שמשתמשים שמגוללים למטה על מנת לקרוא את הפוסטים של החברים לא יפספסו עדכוני התראות ודברים חדשים שמתרחשים בשירות.

למי שמכור לטוויטר, תוסף הכרום הזה - Tweets 1, מאפשר למשתמשי טוויטר לעשות 1 לציוצים שהם אוהבים, ישירות מזרם הציוצים שלהם, ואף לראות כמה אחרים עשו לכך גם 1.

2. וידיאו בסטייל

אחת האפליקציות הפופולריות לצריכת תוכן באייפד היא Flipboard שאותה סקרנו בעבר. Showyou היא אפליקציית אייפד שרוצה להציע חוויה דומה, רק בתחום צריכת תוכן הווידיאו.

לאחר חיבור האפליקציה עם אתרים חברתיים - בהם פייסבוק, טוויטר ויו-טיוב - השירות עושה אגריגציה של כל סרטוני הווידיאו שהחברים של המשתמש שיתפו באתרים הללו, ומציג אותם בממשק מרהיב.

כמו כן, ניתן לעקוב אחר חברים אחרים שכבר הורידו את האפליקציה, כמו גם אחר משתמשים אחרים שמרבים לשתף בתוכני וידיאו. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם וזמינה גם בעבור משתמשי האייפון.

3. מידע ויזואלי

אינפוגרפיקות (תרשימי מידע ויזואליים) נהפכו לדבר שבשגרה בפוסטים רבים שמתפרסמים ברשת; Visual.ly - סטארט-אפ חדש שאחד מיזמיו ישראלי - רוצה ליהנות מהטרנד הגרפי הזה, ולהקל על משתמשים שרוצים לחפש אחר אינפוגרפיקות מעניינות או ליצור כאלו בעצמם.

באתר ניתן להקליד בתיבת החיפוש כל מילה שהיא, ולקבל אינפוגרפיקות קיימות הנוגעות לשאילתת החיפוש, כמו גם לחפש אחר כאלה בהתאם לקטגוריות המוצעות, בהן טכנולוגיה, עסקים ובידור. כן יכולים משתמשים לתרום לאתר תרשימי מידע ויזואליים שיצרו. עד כה חתמה החברה על שותפויות עם שחקנים מוכרים, בהם eBay ונשיונל ג'יאוגרפיק, שהסכימו להעשיר את מאגר התרשימים שמציע האתר.

4. הטלוויזיה של הרשת

הסטארט-אפ הישראלי BeeTV השיק אפליקציית אייפד, המציעה חוויית צפייה חברתית בתוכני טלוויזיה. לאחר התקנת האפליקציה, משתמשים יכולים לחפש אחר תוכנית טלוויזיה מסוימת שבה הם צופים באותו הרגע, כשהמערכת תסנן עבורם ציוצים בטוויטר ופוסטים בפייסבוק העוסקים באותה תוכנית, ותאפשר להם לצפות בשיחה שמתנהלת ברשת סביב התוכנית בזמן אמת ואף להשתתף בה.

בעתיד הקרוב מתכננים יזמי החברה לאנדקס גם תכנים שיגיעו משירותים חברתיים נוספים, בהם גוגל פלוס. האפליקציה מוצעת להורדה בחינם, אם כי בחנות האפסטור האמריקנית בלבד.