הותר לפרסום: נסגר תיק אונס נגד איש תקשורת מוכר

איש התקשורת נחקר בחשד לביצוע אונס ומעשה סדום בצעירה מתל אביב ■ תיק החקירה נגדו נסגר, ע"פ החלטת הפרקליטות, בעילה של "היעדר ראיות מספיקות"

בית משפט השלום בת"א התיר לפרסום היום (ג') כי הפרקליטות החליטה באחרונה לסגור תיק חקירה שהתנהל נגד איש תקשורת מוכר (ששמו ופרטים מזהים אודותיו עודם אסורים לפרסום, ויכונה להלן - א'), שנחקר בחשד לביצוע אונס ומעשה סדום בצעירה מתל אביב. תיק החקירה נגד א' נסגר, ע"פ החלטת הפרקליטות, בעילה של "היעדר ראיות מספיקות".

ב-16 במארס השנה הגיעה צעירה למשטרה והתלוננה כי א', שאותו הכירה ברשת החברתית "פייסבוק", סימם ואנס אותה. בעקבות התלונה, שלא הוכחה כנכונה, נעצר א' ונחקר. במקביל, הגיש א' בקשה לאיסור שמו, או פרטים מזהים אודותיו ואודות החקירה ובית המשפט נענה לבקשתו.

לפני מספר שבועות, פנתה המתלוננת, בצוותא עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית, לבית המשפט וביקשה את הסרת צו איסור הפרסום.

בבקשה לפרסום פרטי הפרשה המלאים, טענה המתלוננת כי קיים אינטרס ציבורי בפרסום זהותו של א' ושאר הפרטים. לדבריה, פרסום פרטי הפרשה עונים לאינטרס הציבורי מכיוון שצריך לקיים דיון ציבורי באשר ל"מדיניות סגירת התיקים של הפרקליטות".

דיון זה, טענה המתלוננת, יוכל להתקיים רק אם יוסר צו איסור הפרסום. עוד טענה המתלוננת כי תופעת סגירת התיקים בעבירות מין בנימוק של "היעדר ראיות" היא ייחודית. מנגד, טען א', באמצעות עו"ד כרמל בתו, כי פרסום פרטי הפרשה המלאים יגרום לו נזק חמור, יפגע בפרנסתו "ויהפכו מושא ללעג ולקלס". עוד טען א' כי הכוונה האמיתית המסתתרת מאחורי בקשת המתלוננת אינה רצון לקיים דיון ציבורי, אלא רצון לבצע בו "משפט שדה ולינץ' ציבורי".

זאת, טוען א', ניתן ללמוד מכך שהמתלוננת שכרה שירותי יחצ"ן, הפונה בשמה לתקשורת בבקשות לראיונות בנוגע לפרשה. בנוסף, טען א' כי התלונה שהגישה נגדו א' היא תלונת שווא וכי בכוונתו לעתור לשינוי עילת סגירת התיק נגדו לעילה של "היעדר אשמה" (ולא "היעדר ראיות", כפי שנימקה הפרקליטות).

אתמול (ב') קבע שופט השלום בת"א, בני שגיא, כי האיזון הראוי בין הפגיעה בשמו הטוב של א', שתיק החקירה נגדו נסגר, לבין זכות הציבור לדעת, הוא צמצום צו איסור הפרסום בפרשה באופן שבו ניתן יהיה לפרסם את פרטי הפרשה, למעט שמו של א' ופרטים מזהים אודותיו.

יצוין כי פרטי הפרשה המלאים, כולל שמו המלא של א', כבר "מסתובבים" ברשת האינטרנט זה תקופה ארוכה. המתלוננת אף פרסמה בבלוג ברשת האינטרנט את גרסתה המלאה באשר לפרשה, כולל תיאורים מפורטים של המעשים המיניים הקשים, שלטענתה ביצע בה א'. לאור החלטת הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד א', מצאנו לנכון שלא לפרסם את הפרטים הללו בשלב זה.