חולון: העמידה מכונית למכירה ברחוב ראשי - ונקנסה

זאת בשל חוק עירוני האוסר העמדת רכב בכביש ראשי, שמטרתו להרתיע סוחרי רכב התופסים מקומות חניה ברחובות העיר עם מכוניות למכירה

מסתבר שאי סימון מדרכות לצורכי חניה לא תמיד מיטיב עם התושבים, ובמיוחד לא בחולון. בחולון המדרכות האפורות מלמדות כי החניה מותרת בכל רחובות העיר, אלא שלפי חוק עירוני חדש יינתן קנס של 250 שקל לרכב חונה שעליו שלט "למכירה". בעיריית חולון מסבירים שהמטרה היא למגר את תופעת סוחרי המכוניות התופסים מקומות חניה ברחובות העיר עם מכוניות למכירה, אלא שתושבים שמנסים למכור את רכבם עשויים להיקלע לסיטואציה מביכה, כך לפי פנייה שהגיעה ל"גלובס":

ש' היא תושבת חולון שלאחרונה החליטה למכור את מכוניתה הפרטית. לשם כך היא תלתה שלט "למכירה" על שמשת המכונית. הרכב חנה בסמוך לבניין בו היא מתגוררת ברחוב מרכזי בעיר. כשירדה מביתה למכוניתה הופתעה לגלות קנס של 250 שקל בשל "העמדת הרכב לצורך מכירתו".

ש' פנתה לעיריית חולון שם הוסבר לה כי לאחרונה נחקק חוק עירוני חדש האוסר על העמדת מכונית בכביש ראשי. החוק, בא למנוע מסוחרי מכוניות לתפוס חניות של דיירים תושבי הרחוב, כך הסבירה לה מוקדנית העירייה והציעה לה לשלוח פקס עם הוכחה כי היא תושבת הרחוב והדו"ח ככל הנראה יבוטל.

החוק אמנם בא להיטיב עם התושבים אך אכיפתו היא הבעייתית, כפי שמסבירה ש'' ל"גלובס": "החוק הזה גורם לטרטור ולכאב ראש מיותר אצל תושבים כמוני, מפני שעכשיו אני צריכה לרוץ אחרי העירייה בכדי לבטל את הדו"ח.

"ומה קורה אם אחנה את המכונית ברחוב אחר בעיר", היא שואלת: "איך אוכל להוכיח כי אני לא סוחרת מכוניות אלא אדם פרטי שמבקש למכור את מכוניתו?"

תגובת העירייה: "היא זכאית לערער"

בעיריית חולון מסבירים כי מאחורי החוק עומדים תושבים ממורמרים שפנו לעירייה בבקשה לטפל בבעיית סוחרי המכוניות שתוספים את מקומות החניה בעיר. מעיריית חולון נמסר: "אכן יש סעיף "העמדת רכב וחנייתו" בחוק, שמטרתו למנוע מסוחרי רכב לתפוס מקומות חנייה רבים ברחובות העיר ובמגרשים. אכיפה זו אמורה לסייע בפתרון (ולו חלקי) של מצוקת החנייה בעיר. בעיקרון, ההנחיה למפקחים היא להימנע מרישום דו"ח לרכב בודד המוצע למכירה ושבעליו מתגורר בסמיכות (בד"כ הפקחים מנסים לאתר את הבעלים).

"התושבת, כמו כל אזרח, זכאית לערער על הדוח, ובמידה שאכן העובדות נכונות, הפיקוח ימליץ על ביטולו. האכיפה בנושא פינתה מקומות חנייה רבים שהיו תפוסים ע"י כלי רכב של סוחרים אשר חנו תקופות ממושכות עם שלטים 'למכירה'".