ועדת האיתור תמליץ על יוני בן מנחם למנכ"ל רשות השידור

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" ביום שני הקרוב תפגש מליאת רשות השידור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ■ רשות השידור: נכון לעכשיו טרם הועבר שם מועדת האיתור

ועדת האיתור של רשות השידור החליטה להמליץ פה אחד על המועמד יוני בן מנחם למנכ"ל הרשות השידור. המלצה הועברה ללשכת ראש הממשלה - כך אמר מקור בכיר ברשות השידור ל"גלובס".

ועדת האיתור של רשות השידור בראשות יו"ר הרשות אמיר גילת הכוללת את יואב הורביץ, חבר הוועד המנהל, הדוקטור אביעד הכהן, דיקן מכללת שערי משפט, עורך דין משה דיין, נציב שרות המדינה, והשחקנית והיוצרת יונה אליאן החליטה בימים האחרונים להמליץ פה אחד על המועמד יוני בן מנחם למנכ"ל הרשות. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" ביום שני הקרוב תפגש מליאת רשות השידור עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מנכ"ל אגודת העיתונאים בת"א, יוסי בר מוחא אמר בתגובה להחלטת ועדת האיתור: "אין חדש תחת השמש. זה היה צפוי שיוני בן מנחם ייבחר למרות שהוא לא עבר את מבחני ההתאמה למנהל הטלוויזיה. אני לא יודע איך אדם שלא עבר מבחני התאמה לתפקיד זה יוכל לשמש מנכ"ל. הפוליטיזציה ברשות השידור חוזרת ובגדול לצערי הרבה. אנחנו חוזרים לתקופת החושך. אין ספק שגם בכנסת וגורמי האכיפה יצטרכו לטפל בעניין הזה".

מרשות השידור נמסר כי לדעת חברי הוועדה, במהלך הראיון התבלט בן מנחם בכישורים, ביכולות ובניסיון שהוא מביא עמו לתפקיד. הוועדה התרשמה במהלך הראיונות שקיימה עימו ומנייר העמדה שהגיש, כי לבן מנחם יתרונות וכישורים עדיפים ובכלל זה: ניסיון משמעותי הן בטלוויזיה והן ברדיו ;ידע וניסיון במדיה בערבית, ובכלל זה היותו דובר השפה הערבית (נוסף על שליטתו בעברית ואנגלית). עוד התרשמה הוועדה כי המועמד ממוקד במשימה שלפניו, משדר ייצוגיות, חדשנות וחשיבה מ"חוץ לקופסא".

הוא איש נעים הליכות, אשר הוכיח את נאמנותו ומסירותו לרשות השידור ולמילוי תפקידיה, מאמין בשידור הציבורי ורואה בתפקיד המנכ"ל את ייעודו. בראיון עמו ציין המועמד כי הוא מאמין בעבודת צוות תוך שיתוף פעולה וסיוע ממוסדות רשות השידור ועבודה עפ"י עקרונות המנהל התקין. במהלך הראיון המועמד פירט את משנתו ביחס לדרך בה על הרשות לפעול בנושאי תרבות, דרמה מורשת ישראל ותעודה.

בתום הליך ההתייעצות, כאמור, גיבשה הועדה את מסקנותיה והחליטה פה אחד להמליץ על מר יוני בן-מנחם, כמועמד הראוי ביותר לתפקיד. הוועדה העבירה את המלצותיה לראש הממשלה בנימין נתניהו, השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור.