ליפקין שחק וברגמן דורשים לבדוק מסמכי המכרז "ערב חדש"

הבוקר הגישו ליפקין-שחק וברגמן מכתב לוועדת המכרזים של טלוויזיה החינוכית ובו הם מבקשים לקבל לידיהם כל החומרים של המכרז ולעכב את ביצוע ההחלטה לא לכלול אותם כמנחים

העיתונאים טלי ליפקין שחק והד"ר רונן ברגמן פנו באמצעות עורך דינם לטלוויזיה החינוכית וביקשו לעכב את ביצוע ההחלטה לא לשבצם כמגישי "ערב חדש". "יש למכרז הזה ריח פוליטי. העיפו מנחים שנתפסו כבעלי אוריינטציה מרכז-שמאל והביאו במקומם בעלי תפיסת עולם ימנית. אולי זה בניסיון למצוא חן בעיני שר החינוך, גדעון סער, האחראי על השידורים בחינוכית", אמר לגלובס גורם בטלוויזיה החינוכית.

גורם בכיר בטלוויזיה החינוכית דוחה את הטענות על הטייה פוליטית של המכרז. "מדובר בהליך תקין ונקי לגמרי", הוא אומר, "בסופו של דבר למשקל של הצעה הכלכלית שהגיש כל אחד מהמועמדים הייתה השפעה מכרעת הבחירה הסופית של ועדת המכרזים".

אתמול נבחרו 3 מנחים חדשים - שרה ב"ק, אראל סגל ועידן קוולר - לתוכנית האקטואליה הוותיקה, ערב חדש, שיגישו את התוכנית לצד העיתונאי דן מרגלית שנמבחר במכרז מוקדם יותר השנה. למכרז ניגשו 16 מועמדים מהם 12 מועמדים עמדו בתנאי הסף, רואיינו ועברו את שלב האודישנים. המגישים הנוכחיים של התוכנית , ליפקין-שחק וברגמן, שניגשו אף הם למכרז לא עברו אותו.

הבוקר הגישו ליפקין-שחק וברגמן באמצעות פרקליטם עו"ד יוסי עבאדי, ששותף במשרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדוויין, מכתב לוועדת המכרזים של טלוויזיה החינוכית ובו הם מבקשים לקבל לידיהם כל החומרים של המכרז ולעכב את הביצוע של ההחלטה לא לכלול אותם כמנחים.

"כידוע על פי הדין עומדת למרשיי הזכות לעיין בכל המסמכים הקשורים למכרז", נכתב בפנייה. "לפיכך הינכם מתבקשים להעביר מיידית לעיון העתקים מכל מסמכי המכרז".

"כמו כן הנכם מתבקשים בזה להימנע מכל פעולה, שמטרתה או תוצאתה קידום הליכי הזכייה וההתקשרות עם הזוכים במכרז, עד להעברת כלל מסמכי המכרז ומתן זמן סביר לעיין בהם, וליידע בכך את הזוכים".

עוד נכתב כי מהעיון ראשוני בחומר "שמצוי בידינו נראה כי בהחלטות ועדת המכרזים נפלו טעויות מהותיות, אך טענות מרשיי יפורטו לאחר מימוש זכות העיון כמבוקש. ברי כי טרם העיון שמורות כל טענותיהם וזכויותיהם של מרשיי בקשר למכרז ולהליכי מכרז".

תגובת הטלוויזיה החינוכית: "היום התקבלה פנייתם של המנחים לשעבר של התוכנית, ד״ר רונן ברגמן וטלי ליפקין שחק, באמצעות עורך דינם. הליך המכרז לבחירת המנחים לתוכנית נעשה על-פי כל הכללים והנהלים הנדרשים מביצוע הליך זה, כפי שנקבעו ע"י ועדת המכרזים ותוך התייעצות עם נציגי החשכ"ל ובשקיפות מלאה. הטלוויזיה החינוכית תשמח למסור לידי הפונים את כל המסמכים והחומרים הקשורים להליך והכל בהתאם לזכות הקיימת להם בתקנות חובת המכרזים וחוק חופש המידע".