מחאת הדיור מתרחבת להרצליה: משפחות יקימו מאהל

מדובר במשפחות ותיקות עם 1-6 ילדים ■ מארגני המאהל: תצא משאית שתאסוף ציוד מרחבי העיר ותגיע למתחם יד לבנים בהרצליה, שם יוקם המאהל

המחאה על מחירי הדיור לא נעצרת רק בצעירים וסטודנטים. קבוצה של כמאה איש, משפחות, תושבים ותיקים, עצמאים ושכירים הודיעו כי הם מתכוונים להקים מאהל מחאה נוסף במתחם יד לבנים בהרצליה, וזאת על רקע מצוקת הדיור.

מדובר במשפחות ותיקות עם 1-6 ילדים, שההורים והילדים גדלו והתחנכו בהרצליה. המשפחות גרות בדירות שכורות קטנות בעלות גבוהה שאינן מותאמות לצרכיהם. כל הזוגות מתקיימים מהכנסה של שני בני הזוג אך לא מצליחים לרכוש דירה או לחסוך לצורך רכישה. המשפחות, דורשות אפשרות לרכישת דירה במחירי עלות או מימוש זכאות לדיור ציבורי הולם.

הקבוצה קוראת לכל מי שמחאת הדיור נוגעת גם אליו להגיע ולהצטרף אליהם. מארגני המאהל סיפרו כי היום (ה') בשעות אחר הצהריים, תצא משאית שתאסוף ציוד מרחבי העיר ותגיע למתחם.

לקבוצה טענות קשות נגד ראש העיר יעל גרמן אשר לטענתם אינה פועלת לטובת דיור לזוגות צעירים בעיר הרצליה לעומת ערים שכנות רעננה וכפר סבא ומעודדים זוגות צעירים להישאר בעיר ופועלים נמרצות לשם כך.

"אנחנו רוצים בית" אומר גילי מועלם (33) אחד ממארגני המאהל, "יש לי ארבעה ילדים ואני גר בשכירות מבלי יכולת לרכוש דירה. יש הרבה משפחות עם ילדים בעיר שבקושי מצליחים לעמוד בדמי השכירות הגבוהים". "יש לנו טענות לראש העיר שכבר 15 שנה אין שום בנייה לזוגות צעירים בעיר. במקום לחדש את העיר ולאפשר לזוגות צעירים לרכוש דירה מי שיכלו היום לקנות דירה בהרצליה זה רק מי שיש לו הרבה כסף" מסכם מועלם.

עיריית הרצליה התייחסה להקמת מאהל המשפחות בעיר: "הרצליה היא עיר דמוקרטית ובכוונתנו לאפשר את הבעת המחאה כל עוד יישמר הסדר הציבורי".

עוד נמסר מטעם ראש עיריית יעל גרמן כי: "לצערנו הרב לאורך השנים נוכחנו שמדיניות הפשרת הקרקעות של ממשלות ישראל נעשית משיקולים כלכליים ולא משיקולים חברתיים. העירייה פועלת לקידום תוכניות בנייה חדשה בעיר. בגליל ים למשל הותנתה הבנייה בכך ש-20% מיחידות הדיור המתוכננות יהיו מיועדות לזוגות צעירים. כמו כן, אישרה מועצת העיר תוכנית ליצירת מאגר דירות להשכרה לזוגות צעירים שיענו על קריטריונים שייקבעו על ידי העירייה. בכך אני מקווה ליצור תשתית לדיור בר השגה בעיר".