עוד מכה לאלי רייפמן: אלשיך הכריזה עליו כפושט רגל

בנוסף מינתה השופטת אלשיך את עו"ד איתן ארז לנאמן על נכסיו של מייסד אמבלייז ■ בשבוע שעבר הורשע רייפמן בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף

השופטת ורדה אלשיך קיבלה את בקשת עו"ד איתן ארז ורוב נושיו של מייסד אמבלייז, אלי רייפמן, והכריזה עליו כפושט רגל. בנוסף, מינתה אלשיך את ארז לנאמן על נכסיו של רייפמן.

במסגרת ההחלטה שניתנה, על רייפמן להגיש לארז דוח חודשי על עסקיו, הכנסותיו והוצאותיו, ובנוסף עליו להגיש לנאמן בתוך 21 יום דוח שבו יפרט את כל הנכסים שבבעלותו כיום ואת כל הנכסים שהיו בבעלותו ב-5 השנים האחרונות, גורלם של נכסים אלה ומקום הימצאם.

במסגרת צו פשיטת-הרגל הוציאה אלשיך נגד רייפמן צו עיכוב יציאה מהארץ כל עוד הליכי פשיטת-הרגל עומדים כנגדו, אלא אם תינתן החלטה אחרת של בית משפט מוסמך.

בבקשה שהגיש ארז להכריז על רייפמן כפושט-רגל, נטען כי במסגרת תיק כינוס הנכסים נתקבלו עד כה 43 תביעות חוב נגד רייפמן, כאשר סך התביעות שאושרו עומד על כ-207 מיליון שקל וכן חובות נדחים בסכום של כ-55 מיליון שקל. מנגד, בקופת הכינוס יש כיום סכום של 900 אלף שקל בלבד.

בשבוע שעבר הרשיע בית המשפט המחוזי בתל-אביב את רייפמן בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף. השופט דוד רוזן קיבל את טענות הפרקליטות וקבע כי רייפמן הוציא במירמה 6.3 מיליון דולר מחברת ווינטון קפיטל הולדינג ומקרן דאבל טריידינג, באמצעות מצגי-שווא לפיהם הוא מחזיק בבעלותו ובשליטתו כ-9 מיליון ממניות חברת אמבלייז.