עופר עיני למען מעמד הביניים? מכנס דיון על מצוקת הדיור

גורמים בהסתדרות: "הנהגת ההסתדרות צפויה לקבל החלטות בתום הישיבה"

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הודיע היום (א') כי יכנס ביום שלישי הקרוב את הנהגת ההסתדרות, לדיון בנושא "מחירי הדיור ומצוקת מעמד הביניים". על פי ההסתדרות, אין כוונה לקיים את הדיון רק לצורך הדיון, וכי "הנהגת ההסתדרות צפויה לקבל החלטות בתום הישיבה".

בהסתדרות מסבירים היום כי הארגון מייצג את השכירים במשק, ועל כן אין הוא יכול לשבת מהצד ולומר "אין זה עניינינו". כפי הנראה, בארגון הפנימו את הביקורת בזמן מאבק הקוטג', על כך שדווקא קולו של עופר עיני לא נשמע. עם זאת, בהסתדרות מבקשים להנמיך מעט ציפיות, ורומזים כי לא בטוח שהנהגת ההסתדרות תמהר להכריז על סכסוך עבודה מה גם שמבחינה משפטית קיים ספק רב אם יוקר המחיה ומצוקת הדיור היא עילה לסכסוכי עבודה. "המטרה היא לא סכסוך אלא תוצאה", אמרו ל"גלובס" בארגון.

בשנה האחרונה עיני עסק לא מעט בנושא הדיור, והתייצב בעיקר לצידם של הקבלנים שביקשו להגדיל את מכסות העובדים הזרים. עיני הביא להקפאת מתווה ההפחתה של העובדים הזרים בענף הבניין, ולאחרונה החליטה הממשלה להגדיל משמעותית את המכסות.

עיני טען שפגיעה בעובדים הזרים עלולה להביא גם לפיטוריהם של הישראלים בענף, והוסיף כי גידול בכוח האדם מבטיח קיצור בפרק הזמן שבו נמסרת דירה מרגע הרכישה מה שצפוי לדבריו להביא גם לירידה במחירים.

ההודעה הנוכחית של עיני על כינוס ישיבת ההנהגה מגיעה גם על רקע אכזבתו מכך שרה"מ בנימין נתניהו טרם נענה לבקשה שלו ושל נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, להקים ועדה משותפת שתבחן את האפשרות להוזיל שורה של מוצרים ולא רק בתחום המזון.