הפועלים ינסה לגייס בשבוע הבא מיליארד שקל

מדובר באג"ח סחירות בדרגת פיקדון בנקאי ■ תוצאות חלשות להנפקת אלקטרה נדל"ן: גייסה 56 מיליון שקל - רבע מהסכום הגיע מהחתמים

בנק הפועלים , בניהולו של ציון קינן מתכנן הנפקת אג"ח של כמיליארד שקל בשבוע הבא, כך נודע ל"גלובס". מדובר באג"ח סחירות בדרגת פיקדון בנקאי, כלומר בדירוג גבוה יותר מרוב שטרי ההון וכתבי התחייבות הנדחים שהנפיק הבנק בעבר. האג"ח בדרגת פיקדון מדורגות AA פלוס, בעוד שמרבית שטרי ההון וכתבי ההתחייבות הנדחים מדורגים ב-AA, ועל כן נרשמו בהם היום ירידות שערים של עד 0.5%.

בתוך כך, נציין כי אתמול נרשמה חולשה בהנפקת האג"ח של חברת הנדל"ן אלקטרה נדל"ן , שגייסה אתמול כ-56 מיליון שקל בהרחבת סדרה ג'.

לפי דוח הדירוג שפרסמה רק כמה ימים קודם לכן, עולה כי החברה קיבלה דירוג A מינוס לגיוס של כ-120 מיליון שקל, אולם מקורבים לחברה מציינים כי הכוונה הייתה לגייס כ-70-80 מיליון שקל בלבד. בכל אופן החברה גייסה פחות מהמתוכנן.

נוסף לכך נציין, כי כרבע מההנפקה, שהם כ-15 מיליון שקל, הגיעו מחתמי ההנפקה - לאומי פרטנרס שבניהול עופר גרינבאום ודיסקונט חיתום שבניהול אחיו - אייל גרינבאום.

אלקטרה נדל"ן שבשליטת אלקו החזקות של גרשון זלקינד ובניהול שי וינברג, מחזיקה ב-101 נכסים, מתוכם 92 מניבים והשאר בפיתוח והקמה, בישראל, ארה"ב, קנדה, גרמניה, בריטניה, שווייץ, הולנד, בלגיה ולוקסמבורג. כמו כן לחברה כ-9% מ-16 בתי מלון בבריטניה המנוהלים על-ידי רשת הילטון, וכ-10% מ-42 בתי מלון בבריטניה המנוהלים על-ידי רשת מריוט.

בניגוד לביקושים הפושרים באלקטרה, היום נסגרה בהצלחה הרחבת סדרה ג' של נכסים ובניין, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. במכרז המוסדי ביקשה החברה לגייס כ-200 מיליון שקל, אולם זכתה לביקושים של פי ארבעה מכך, והיא הגדילה את הגיוס לכ-400 מיליון שקל. במכרז הציבורי צפויה החברה לגייס כ-90 מיליון שקל, כך שבסה"כ היא תגייס קרוב לחצי מיליארד שקל.

ביקושים גבוהים בהנפקת וילאר

הנפקה נוספת של חברת נדל"ן שבוצעה לאחרונה היא של וילאר, גם לה פעילות בחו"ל. וילאר, שבשליטת ובראשות שלמה טיסר, ביקשה לגייס 50 מיליון שקל, זכתה לביקושים של פי ארבעה מכך, וגייסה אתמול לבסוף את מה שתכננה. את הנפקת האג"ח, שזכתה לדירוג AA מינוס, הובילה פועלים אי.בי.אי.