עתירה לבג"ץ: יוני בן-מנחם כמנכ"ל רשות השידור - מינוי פוליטי

אגודת העיתונאים בת"א דורשת מבג"ץ להוציא צו מניעה נגד מינויו של יוני בן-מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור ■ "בן-מנחם הינו מועמדו המובהק, המועדף ולמעשה היחיד של נתניהו"

אגודת העיתונאים בתל-אביב דורשת מבג"ץ להוציא צו מניעה נגד מינויו של יוני בן-מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור. הבקשה הוגשה היום (ד') בצהריים.

על-פי העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך, "מינויו של בן-מנחם איננו אלא מינוי פוליטי פסול".

בומבך ממשיך וכותב בשם יו"ר אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא, "כי קיים זיהוי פוליטי של חברי ועדת האיתור עם ראש הממשלה, וכן קיימת זיקה ברורה לראש הממשלה וללשכתו. יו"ר ועדת האיתור הוא יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, שימש בעברו דוברו הפוליטי של מר נתניהו, לפחות מחודש אוגוסט 2005 (מועד התפטרותו של מר נתניהו מתפקיד שר האוצר) ועד לפריימריז בליכוד.

" כמו כן, לא ניתנה תשומת-הלב היתרה לכך שמר יואב הורוביץ (חבר הוועד המנהל וועדת האיתור, ל"א), פעיל ליכוד מרכזי, שימש בעברו כראש המטה האישי של מר נתניהו בבחירות הפנימיות בתנועת הליכוד.

"כמו כן, נציב שירות המדינה מונה לתפקידו על-ידי נתניהו, בניגוד להמלצתה של ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אשר מסרה 6 שמות אחרים המועמדים מבחינתה למשרה זו.

"נחלי מידע אלה מתנקזים לאגן היקוות אחד: מר בן-מנחם הינו מועמדו המובהק, המועדף ולמעשה היחיד של מר נתניהו. עניין זה הוא בבחינת סוד גלוי".

בין הסיבות הנוספות, שעל-פיהן מבססת האגודה את דרישתה, מונה העתירה את מבחן ההתאמה שערך בן-מנחם בחברת פילת, אשר על-פי העתירה קבע "קביעות קשות בכל הנוגע למסוגלותו הניהולית". כמו כן, מציינת העתירה טענות על עבודתו של בן-מנחם בעבודות נוספות שלא כדין ופרסום מאמרים שלא במסגרת רשות השידור.