שיא החליבה: לקוח סלקום נדרש לשלם על קבלת מידע

הלקוח התקשר למוקד השירות של סלקום כדי לברר מידע על חבילות שיחות מחו"ל - והתבקש לשלם 4.90 שקלים כדי לקבל את המידע

‎‎מה לא נאמר ונכתב על השירות בחברות הסלולר, ועל הדרכים שהן מוצאות כדי "לחלוב" כמה שיותר מלקוחותיהן; היום (ה') הגיעה לידי "גלובס" דוגמה נוספת לכך - והפעם מכיוונה של סלקום.‏‎

‎מ' (השם המלא שמור במערכת), לקוח ותיק של חברת סלקום שהצטרף לחברה עוד בשנות ה-90, התקשר למוקד השירות הפרטי של החברה בבקשה לקבל מידע על חבילות תקשורת בחו"ל, לקראת נסיעתו הצפויה לחופשה בחו"ל.

את התשובה שקיבל מנציגת השירות לא ציפה מ' לקבל: הנציגה טענה כי המידע שהוא מבקש נגיש ללא תשלום באינטרנט, אולם אם ברצונו לקבל ממנה את המידע בטלפון, הוא יחויב בעלות של 4.90 שקלים.

בשלב זה התעקש מ' לקבל את המידע בטלפון, כיוון שלא הייתה לו נגישות לאינטרנט. הוא טען בפני נציגת השירות כי נראה לו תמוה שקבלת מידע כה בסיסי אמורה להיות כרוכה בתשלום - ולו של כמה שקלים בודדים.

הנציגה העבירה את מ' לאחראי המשמרת, ושם הוא "זכה" בפתרון חלקי: הלקוח יחויב ב-4.90 שקלים כדי לקבל את המידע, אך כ"תגמול" על עקשנותו הוא יזוכה בסכום זה בזמן אוויר כחלק מהשימוש שלו בטלפון הסלולרי.

‏מסלקום נמסר בתגובה כי החברה מעודדת את לקוחותיה לעשות שימוש שוטף באתר האינטרנט המאפשר קבלת שירות חינם בדרך בלתי אמצעית, יעילה ומהירה: "כמו כן, מציעה החברה שירותים רבים בעלויות מוזלות דרך אתר החברה, ביניהם רכישת חבילות חו"ל. אנו שומרים על שקיפות בפני הלקוח ומיידעים לקוחות המבקשים לקבל מידע הניתן בתשלום, כי באפשרותם לקבל את המידע ללא עלות באתר ובמרכזי השירות".