נחתם הסכם להקמת תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל

תחנת הכוח של דליה אנרגיות כוח ממוקמת באזור צפית שבדרום השפלה, והיא עתידה להיות תחנת הכח הפרטית הגדולה ביותר בישראל בהספק כולל של כ-835 מגה ואט

שלב נוסף בהתקדמות הקמת תחנת הכוח בצפית על ידי דליה אנרגיות כוח. החברה חתמה ביום חמישי האחרון על הסכם הפעלה ואחזקה של תחנת הכוח עם חברת אלסטום הצרפתית שזכתה במכרז להקמה, אספקה, הפעלה ואחזקה של הפרויקט שהיקפו כמיליארד דולר. תחנת הכוח ממוקמת באזור צפית שבדרום השפלה, והיא עתידה להיות תחנת הכח הפרטית הגדולה ביותר בישראל בהספק כולל של כ-835 מגה ואט.

התחנה תכלול שתי יחידות ייצור בטכנולוגיית טורבינות גז במחזור משולב, בהספק של 417 מגה ואט כל אחת המבוססות על ציוד של חברת אלסטום. כמו כן, תספק אלסטום את תחנת המשנה המיתוג לחיבור תחנת הכוח לרשת החשמל. דליה אנרגיות כוח מוחזקת בידי ארגון התשומות של משקי התק"מ (43.3%), חברת חירם-אפסילון (43.3%), סיגמא אפסילון (3.3%); קרן תשתיות ישראל (10%). כיו"ר החברה משמש מר אריק רייכמן (לשעבר מנכ"ל תנובה).

לפי חוזה ההקמה, תוקם התחנה בפרק זמן של עד שלוש שנים, כשלפי ההסכם החדש ובהתאם לתנאי החוזה, אלסטום תפעיל ותתחזק את תחנת הכוח במשך 20 שנה. מנכ"ל דליה אנרגיות איתן מאיר אמר כי "ההסכם שנחתם עם אלסטום מבטיח כי תחנת הכוח הפרטית תופעל בצורה מתקדמת ויעילה ביותר. התחנה תהווה תוספת משמעותית לכושר ייצור החשמל של ישראל לצד היותה צעד משמעותי לקידום הרפורמה במשק האנרגיה ובפתיחת השוק לתחרות." ניסים זוילי, נשיא אלסטום ישראל, ברך על שיתוף הפעולה עם דליה אנרגיות כוח ואמר כי אלסטום מייחסת למעורבותה בפרויקט חשיבות אסטרטגית ראשונה במעלה.