כ-320 אלף ישראלים יצאו לרחובות וצעקו: "העם דורש צדק חברתי!"

(עדכון) - השר ישראל כץ: "המסר הופנם" סתיו שפיר: "העם בחוץ! אני מתפללת שהדבר הזה יצליח" ■ קריאות לשחרור גלעד שליט ■ שלמה ארצי סחף יותר מרבע מיליון איש ששרו עימו: "אתמול היה טוב, ויהיה גם מחר"

מעמד הביניים יצא הערב (שבת) שוב לרחובות: לאחר הפגנות הענק בשבוע שעבר בהן השתתפו כ-150 אלף איש, הערב התקיימו 2 צעדות גדולות נוספות - בת"א ובירושלים - במקביל להפגנות קטנות יותר בערים נוספות ברחבי הארץ. המטרה: להמשיך ללחוץ על הממשלה כדי להפחית את יוקר המחיה בישראל.

כבר בסביבות השעה 20:00 התכנסו עשרות אלפי מפגינים בת"א והחלו בצעדת הענק לכיוון קריית הממלשה ברחוב קפלן. לפי דיווח בערוץ 2, בהפגנות הערב השתתפו יותר מ-320 אלף איש, מהם כ-280 אלף בת"א לבדה וכ-30 אלף בירושלים. כמו כן, המשטרה מנעה מאלפי מפגינים להגיע לקריית הממשלה וחסמה אותם באזור עזריאלי, בשל הדוחק הרב.

"העם דורש צדק חברתי!", צעקו הצועדים בת"א. שר התחבורה ישראל כץ התראיין בעת הצעדה לערוץ 2 ואמר: "המסר הופנם. רה"מ יודיע מחר על צוות השרים שינהל מו"מ עם מנהיגי המפגינים וכבר בספטמבר נגבש את התוכנית הכלכלית החדשה. נבצע שינוי בסדר העדיפויות הפנימי. קיצוץ רוחבי לא עומד על הפרק. יש אפשרות להסיט חלק פנימי בתקציב ולהוריד חלק מהמסים העקיפים".

בהמשך נשאל כץ האם יש צורך לצמצם את הממשלה, שהיא הגדולה בהיסטוריה עם 39 שרים וסגני שרים, ואמר: "בכנות, הממשלה צריכה להצטמצם קצת ואני חושב שצריכות להיות גם פחות מפלגות".

סתיו שפיר, מראשי מחאת האוהלים, התראיינה לערוץ 10 ואמרה כי "לא נראה לי שאפשר לסיים את המחאה הענקית הזו. העם בחוץ! אני מתפללת שהדבר הזה יצליח. זו כבר מזמן לא מחאת מעמד הביניים - זו מחאה של כל העם שלא מצליח לסגור את החודש".

"אתמול היה טוב, ויהיה גם מחר"

אחד המפגינים שנשא את בנו על כתפיו אמר ל"גלובס": "אני כאן בשביל הבן שליץ לא ייתכן שאב לא יוכל לעזור לבנו, אבל זה המצב במדינה הזו".

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, נשא דברים בעצרת בת"א וקרא לרה"מ נתניהו להידבר עם המוחים ולהפסיק לנסות לפלג ביניהם. "הסטודנטים לא ימכרו את העם", אמר שמולי. הוא הזכיר את את החייל החטוף גלעד שליט ואמר: "יש עוד סטודנט אחד שלא נמצא איתנו, הוא היה רוצה להיות סטודנט אבל הוא לא יכול. גלעד שליט". מיד לאחר דבר צעקו רבע מיליון המפגינים בת"א להחזיר את גלעד שליט הביתה.

בעצרת המרכזית בת"א הופיע גם שלמה ארצי, שסחף אחריו כ-280 אלף איש ששרו יחד איתו: "אתמול היה טוב, ויהיה גם מחר". הוא קרא גם כן לשחרור גלעד שליט והקהל ליווה אותו בקריאות: "העם דורש צדק חברתי!".

ההכרזה על הצעדות במוצאי שבת הייתה תשובת מארגני המחאה לאישור חוק הוו"דלים בכנסת מוקדם יותר השבוע. המוחים טוענים כי הקרקעות ל-50 אלף הדירות שיאושרו בשנה וחצי במסגרת החוק יגיעו לידי בעלי ההוןכיוון שהחוק לא כולל הוזלת הקרקע בשיווק הקרקעות, כך שהם מטילים ספק ביכולת החוק להוזיל את מחירי הדירות.

רה"מ בנימין נתניהו ממשיך לגבש את הרכב צוות השרים שינהל מו"מ עם מפגיני האוהלים, כאשר במקביל יו"ר ההסתדרות עופר עיני פייס שלשום את מנהיגי המחאה ואמר כי הם מובילים אותה, וכי הוא יעזור להם ככל שיידרש. "המפתח למאבק הזה הוא שנישאר ביחד", אמר עיני בנאום שנשא בפני אלפי עובדי ההסתדרות שהגיעו לעצרת מחאה בת"א שלשום. (לסיפור המלא - לחצו כאן)