כמה אתם משלמים על גז? אתר חדש מאפשר להשוות תעריפים

אתר אינטרנט חדש מאפשר לצרכנים להוריד את מחירי הגז באמצעות השוואת המחיר הנגבה מהם לזה הנגבה מצרכנים אחרים, ואף להצטרף לקבוצת רכישה מול חברות הגז

אתר אינטרנט חדש - www.gaz.org.il - מאפשר לצרכנים להוריד את מחירי הגז באמצעות השוואת המחיר הנגבה מהם לזה הנגבה מצרכנים אחרים, ואף להצטרף לקבוצת רכישה מול חברות הגז. מאחורי האתר עומד עו"ד אבינעם מגן, שהוביל בעבר את "מרד צרכני הגז".

שוק הגז הביתי לבישול והסקה מגלגל מחזור של כמיליארד שקלים בשנה. הרפורמה במשק הגז, שאולי אינה מוכרת מספיק לקהל הצרכנים, מגבילה את המחיר שספק גז ארצי רשאי לדרוש מלקוחות חדשים המצטרפים אליו: אסור לו לדרוש מהם מחיר גבוה יותר מזה שהוא גובה מלקוחותיו באותו אזור. המחיר הנמוך ביותר הוא הקובע.

אלא שהקושי ביישום הכלל הלכה למעשה נובע מכך שאותם צרכנים כלל אינם יודעים מה הם המחירים הנגבים מצרכנים אחרים באותו אזור ומהו הקו האדום של ספקי הגז. בפועל, נוצר מצב בו צרכנים מאותו אזור מחוברים לאותו ספק גז אך משלמים מחירים שונים.

האתר מציג למעלה ממאה חשבונות גז אמיתיים של צרכנים מכל רחבי הארץ. כל צרכן יכול לבדוק מי החברה הזולה באזור מגוריו, לדרוש מהחברה שלו להוריד מחירים או לעבור לחברה זולה יותר, שכאמור תהיה חייבת לתת לו מחיר דומה.

כן כולל האתר מדריך להחלפת חברת גז, שאלות ותשובות, והוא אף מאפשר להצטרף לקבוצת רכישה ולקבל הצעות מחיר מחברות גז מתחרות.

לדברי עו"ד מגן, "מרד צרכני הגז הביא לרפורמה, אבל הרפורמה להגברת התחרותיות בתחום. האתר החדש מהווה בית לצרכני הגז, ויש בו כדי להניע את גלגלי התחרות. האתר חושף את הסודות השמורים ביותר של חברות הגז, והוא מחזק את הצרכנים באמצעות מידע חשוב ואפשרות להתאגד".