עברו את הגבול? גיליוטינה הוצבה במאהל המחאה ברוטשילד

"מעריב": גיליוטינה, מכשיר המשמש להוצאה להורג וסמל המהפכה הצרפתית, הוצב בשדרות רוטשילד ולעוברים ושבים קשה להישאר אדישים ■ לפני הצהריים ה"גיליוטינה" פונתה ע"י המשטרה

מיצג חדש ומעורר מחלוקת הוצב במאהל המחאה החברתית בשדרות רוטשילד: גיליוטינה. לדברי המארגנים, הגיליוטינה הפכה לאחת האטרקציות המרכזיות במאהל המחאה, כשהעוברים ושבים מגלים עניין מיוחד בסמל המהפכה הצרפתית. נכון לאתמול, איש לא לקח אחריות על הצבתה בשדרה. כך מפרסם הבוקר העיתון "מעריב". כבר לפני הצהריים פינו המשטרה ופקחי עיריית ת"א את המיצג השערורייתי.

דגם בגודל מקורי של גליוטינה - סמלה של המהפכה הצרפתית הוצב אמש במאהל המחאה המרכזי בשדרות רוטשילד. גיליוטינה היא עמוד עץ שבראשו להב חד, ובתחתית הגיליוטינה מקום להנחת צוואר של מוצא להורג. בעת השימוש, הגיליוטינה חותכת את ראשו של הקורבן, שבימי המהפכה בצרפת היה מוצג להמונים. רבים מהחולפים בשדרות רוטשילד התקרבו למתקן במטרה לבדוק האם הסכין חדה והאם מנגנון הפעולה שלה עודנו מתפקד.

"מבחינתי לא מדובר פה באמנות, אלא במבנה מיותר ומעורר סלידה. אין פה אמירה במסווה של אמנות, אלא הסתה לשמה", אמר אחד האזרחים שנתקל במייצג. "אני לא רואה הבדל בין תמונתם של רבין או ביבי במדי אס.אס לבין הגליוטינה הזאת", הוסיף.

עשרות מפעילי מחאת הדיור חסמו אתמול את דרך משה דיין שבכניסה לחולון, במחאה על כוונת העירייה לפנות מבני עץ שהוקמו במאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן ללא היתר. המהומות פרצו אחרי שפקחים של עיריית חולון הגיעו למקום ודרשו מהתושבים לפנות את צריפי העץ שהוקמו שם. הם הגישו להם צווי הריסה הקובעים כי עליהם למלא אחר ההוראות תוך יממה אחת.

המאורע הצית זעם רב בקרב הפעילים, שהחליטו להעלות הילוך ולצאת בסערה לחסום את הכביש. המפגינים קראו שם סיסמאות בעד צדק חברתי ובעד קידום הדיור הציבורי. בשל כך, נחסמה דרך משה דיין לתנועה ובמקום השתרכו עומסי תנועה כבדים.

המפגינים שרפו צמיגים וספה במרכז הכביש. התושבים במאהל אמרו לחדשות 2 כי בכוונתם לא להתפנות ולהישאר עד שייענו כל דרישותיהם.