טאו שוקלת מחדש את הסדר החוב עקב צלילת פרטנר

(עדכון) - יו"ר ועדת הכלכלה מכנס דיון דחוף לדון בהשלכות של נפילת טייקון: "זה עלול לגרום לאפקט דומינו הרסני" ■ פרטנר פרסמה אתמול דוחות כספיים חלשים שהפילו את המניה בכמעט 9% ■ הצניחה פגעה גם במניית סאני, שעומדת בלב הסדר החוב בטאו

חברת טאו תשואות של אילן בן דב שוקלת מחדש את הצעת הסדר החוב שלה למחזיקי האג"ח, נוכח המפולת בשווקים והצניחה במניית פרטנר. כך הודיעה החברה בדיווח לבורסה, דיווח שיצא בסביבות אחת בלילה.

הסיבה לבחינה מחדש של ההצעה נובעת מהצניחה של 9% במניית פרטנר אתמול, בעקבות הדוחות החלשים שפרסמה החברה. הנפילה במניה גררה ירידות חדות גם במניות סאני וסקיילקס . מתחילת השבוע צנחה פרטנר ב-22%. המשמעות היא שחלה הרעה במצבה של סקיילקס, העומדת בלב ליבה של ההצעה להסדר החוב של בן דב.

טאו מציינת בדיווח לבורסה כי ועדת הביקורת התבקשה לדון מחדש בהצעת הסדר החוב בעקבות "האירועים האחרונים בשווקים, ובכללם הירידות המשמעותיות והחדות בשער של מניית סאני".

מניית טאו נסחרת ברשימת השימור, מה שאומר שהמניה נסחרת רק בפתיחת יום המסחר ולא מתקיים בה מסחר רציף. מתחילת השנה נפלה המניה ב-63%. אגרות החוב של החברה נסחרות בתשואות של עד 78%.

בחודש שעבר הציע בן דב למחזיקי האג"ח של טאו כי יוותרו על אג"ח בסך 423 מיליון שקל בתמורה ל-24% מניות טאו. במקביל יזרים בן דב יזרים לטאו (תמורת הקצאת מניות) כ-50% ממניות סאני ,השולטת בשרשור דרך סקיילקס בפרטנר ובפעילות סמסונג בישראל. על פי הערכות שונות שנעשו בשוק ההון הסדר זה מגלם "תספורת" של 50%-70% על ערך החוב המתואם של טאו.

בתוך כך, על רקע הירידות החדות בשערי אגרות החוב הקונצרניות והחשש מפני משבר אג"ח קונצרני נוסף כמו זה שאירע ב-2008, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה מזמן דיון דחוף בוועדה ליום ראשון הקרוב, לדון בסיכון ובהשלכות של "נפילת טייקון" על כלל המשק.

"חברי הוועדה יחליטו בתחילת הדיון האם לקיימו בדלתיים פתוחות או סגורות לאור רגישות הנושא והמידע שצפוי להימסר במהלך הדיון", מסר שאמה. "
נפילת טייקון עלולה לגרום לאפקט דומינו הרסני ובלתי נשלט ולכן חובתנו בימים של מפולת בשוקי ההון בעולם ובישראל לבחון מקרוב את הסיכון להתרחשות אירוע מסוג זה, השלכות העומק והרוחב שלו על המשק ויציבות המערכת הבנקאית".