מכה לפרטנר: הרווח צנח ב-30% - מקפיאה דיבידנדים; המניה צוללת

פרטנר הרוויחה 205 מיליון שקל ברבעון השני, שהם 1.32 שקלים למניה, בעוד שבשוק ציפו ל-1.7 שקלים למניה ■ עיקר הפגיעה נבעה מהורדת דמי הקישוריות וביטול קנסות היציאה ■ מזהירה: הרווח במחצית השנייה של 2011 יהיה נמוך משמעותית מהמחצית השנייה של 2010

הרפורמות בשוק הסלולר שהנהיג שר התקשורת משה כחלון ממשיכות להכות ברווחי חברות הסלולר: לאחר ששלשום (ב') דיווחה סלקום על צניחה של 25% ברווח הנקי שלה ברבעון השני של השנה, היום (ד') מדווחת פרטנר על צניחה של 30% ברווח הרבעוני - לרמה של 205 מיליון שקל. ההכנסות צמחו ב-12% ל-1.88 מיליארד שקל.

רווחי פלאפון, נציין, עלו ב-4% ברבעון, אך בעיקר הודות למכירות הסמארטפונים; גם ההכנסות משירותים של פלאפון נפגעו מהורדת דמי הקישוריות.

הרווח הנקי של פרטנר נפגע כאמור מהרפורמות בשוק הסלולר, והרווחים אותם מציגה החברה נמוכים אפילו מהתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות, בשוק ציפו מפרטנר לרווח נקי של 1.7 שקלים למניה, כאשר החברה הרוויחה בפועל 1.32 שקלים למניה. כמו כן, בשוק ציפו להכנסות של 1.86 מיליארד שקל ברבעון, כאשר פרטנר עמדה בציפיות בשורה העליונה.

לדף קונצנזוס התחזיות של "גלובס" ופסגות למניית פרטנר - לחצו כאן

אך זה לא הסוף; פרטנר מפרסמת מעין אזהרת רווח בדוחותיה, קרי מהיחלשות ברווח בהמשך השנה.

"לאור השינויים הרגולטורים האחרונים, לרבות הפחתת תעריפי קישור הגומלין, הקטנת קנסות היציאה והתחרות הגוברת בשוק, אנו עדים לירידה מהותית ברווחיות שירותי הסלולר", מסר עמנואל אבנר, מנהל הכספים הראשי של החברה. "לכן, אנו מצפים שהרווח הנקי למחצית השנייה של שנת 2011 יהיה נמוך משמעותית מהמחצית השניה של שנת 2010". החברה צופה גם "ירידה מהותית" בתזרים המזומנים בשנת 2011 לעומת 2010.

כתוצאה מהפגיעה הקשה ברווחיות והתחזית העגומה לעתיד, פרטנר מקפיאה כעת את חלוקת הדיבידנדים שלה, דיבידנדים שהיו אמורים לשמש את אילן בן-דב בהחזרת החובות שנטל במסגרת הרכישה הממונפת של פרטנר ב-2009.

"בימים אלה אנו מגבשים עקרונות לשיתוף-פעולה במטרה להשביח את ערך הקבוצה, אשר ייושמו ברגע שיוסרו מגבלות ההפרדה המבנית", אמר המנכ"ל יעקב גלברד. "דירקטוריון החברה החליט לא לחלק דיבידנד בעת הזו, לאור העלייה המשמעותית ברמת אי-הוודאות בכלכלה העולמית ובכלכלת ישראל, התמורות בשוק התקשורת בישראל והשפעת כל אלה על פרטנר. אנו מאמינים כי ההחלטה לא לחלק דיבידנד בעת הזו הינה מהלך זהיר שנועד לשמר את איתנותה הפיננסית ומובילותה של פרטנר".

הרפורמות האמורות פגעו בהכנסות החברה משירותים, שירדו ב-3.7% והסתכמו ב-1.36 מיליארד שקל. בנטרול תרומתה של 012, נחתכו הכנסות משירותים ב-22% בעיקר בשל ההפחתה בדמי הקישוריות.

מנגד, גם פרטנר הצליחה למזער מעט את הפגיעה על-ידי מכירה מוגברת של סמארטפונים, שכן הכנסות ממכירות ציוד ואביזרים זינקו פי 2 לרמה של 527 מיליון שקל ברבעון.

הרווח הגולמי של החברה נשחק ב-11% ל-586 מיליון שקל, והרווח התפעולי צנח ב-20% ל-377 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-19% ל-586 מיליון שקל.

החברה יכולה למצוא נחמה בכך שבמהלך הרבעון הצטרפו אליה 26 אלף מנויים, כך שבסיס המנויים שלה גדל ל-3.175 מיליון איש.