בשורה לכור: קרדיט סוויס זינקה בשוויץ; עולה גם בארה"ב

(עדכון) - קרדיט סוויס התאוששה יחד עם מניות הפיננסים באירופה וזינקה 7.6% ■ מניית הבנק השוויצרי עולה כעת במהלך המסחר בוול סטריט מעל 6%

בשורה טובה לנוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי , חברת האם של כור : מניית קרדיט סוויס זינקה היום בכ-7.6% במהלך המסחר בבורסת שווייץ', ברקע העליות החדות בשוקי אירופה בסיום המסחר.

נזכיר כי מניית כור נפלה היום במהלך המסחר בת"א ואיבדה כ-16% מערכה, ברקע הסנטימנט השלילי שהגיע מהשווקים באירופה, שם התנהל מסחר תנודתי שנטה לירידות חדות - אשר עברו לעליות חדות רק לקראת הסיום. כעת, מזנקת מניית הבנק השוויצרי בוול סטריט מעל ל-6%.

נזכיר כי כור מרכזת באחרונה עניין רב בגין החזקותיה במניות הבנק השוויצרי. כור חוייבה על ידי הרשות לני"ע להכיר בהפסדיה כתוצאה מההחזקות במניות הבנק, אשר צפויות להסב לחברה הפסד של כ-1.8 מיליארד שקל בדוחותיה הכספיים לרבעון השני.

ברקע ההתפתחויות האחרונות, נודע כי כור מימשה חלק מהחזקותיה במניות הבנק השוויצרי, בהיקף כולל של 918 מיליון שקל, כאשר כעת היא מחזיקה בהיקף של 29.7 מיליון מניות.

באחרונה: קרדיט סוויס נפלה ברקע הטלטלות באירופה

אתמול נחתכו מניות הפיננסים באירופה על רקע שמועות לפיהן צרפת תיקלע למשבר חוב ודירוג האשראי המושלם שלה (AAA) ייפגע. צרפת היא הכלכלה השנייה בגודלה באירופה, אחרי גרמניה. היום הורה נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לשרי האוצר והתקציב שלו לגבש תוכנית קיצוצים חדשה - שתכלול ככל הנראה גם העלות מסים - תוך שבוע. המטרה היא להציג מענה מהיר ולבלום את הנפילות בבורסות ובמניות הפיננסים.

סרקוזי שהה עד כה בחופשת קיץ בריביירה הצרפתית, אך הוא לא נשאר אדיש לקריסת השווקים אתמול, קיצר את החופשה וכינס דיון חירום בממשלתו. גם שוק המניות האמריקני נפל אמש בשיעור של עד 4.6% בעקבות הטלטלה באירופה.

בפגישת החירום נדונה גם סוגיית הצמיחה החלשה בצרפת; מחר יפורמו נתוני צמיחת התמ"ג של צרפת ברבעון השני של 2011, כאשר לפי ההערכות הם יעידו על צמיחה איטית של 0.2%-0.3%, לעומת 0.9% ברבעון הראשון.

"הבטחות אלה יקוימו - יהיה המצב הכלכלי אשר יהיה", אמר סרקוזי בהתייחסו ליעדי העמידה בגירעון של צרפת, במטרה להרגיע את השווקים. ממשלת סרקוזי תציג את תוכנית הקיצוצים החדשה ב-24 באוגוסט.