נעילה חזקה בוול סטריט: הנאסד"ק זינק 4.7%; ה-S&P500 עלה 4.6% - "אנחת רווחה בארה"ב"

(עדכונים שוטפים) - אנליסט: "למרות הכל, השוק עדיין מאד פגיע" ■ התביעות השבועיות לדמי אבטלה בשפל של 4 חודשים ■ איתות חיובי מאירופה: באיטליה צפויים לאסור זמנית המסחר בשורטנעילה בעליות חדות באירופהקרדיט סוויס זינקה 5.7%; סודה סטרים קרסה 33%

הפתעה בסיום המסחר בוול סטריט, אשר מאותתת לחיוב לשווקים הגלובליים: המסחר ננעל היום (ה') בעליות שערים חדות, לאחר שהתנהל במגמה חיובית למן הפתיחה - זאת, ברקע מסחר תנודתי בחוזים העתידיים לאורך כל היום. הדאו ג'ונס עלה 3.9%, בעוד הנאסד"ק טס 4.7% וה-S&P500 זינק 4.6%. המשקיעים הגיבו היום להפתעה חיובית בנתון מספר תביעות האבטלה השבועיות שנפל לשפל של 4 חודשים, כמו גם להתפתחויות החיוביות האחרונות באירופה - עת נודע כי הרשות לני"ע באירופה שוקלת לאסור מסחר בחסר בכלכלות המועדות לפורענות (דוגמת איטליה וספרד).

המסחר השבוע התנהל ברקע הטלטלה בשווקים הגלובליים בימים האחרונים, כאשר המשקיעים נשאו עיניהם בין היתר לאירופה - שם ננעל המסחר בעליות חדות לקראת סיום, לאחר ירידות חדות לאורך מרבית יום המסחר - וזאת, ברקע דווח כי בנק באסיה חתך קווי אשראי לבנקים בצרפת, וכן לאחר שנודע כי תשואות האג"ח באיטליה צנחו לראשונה מזה עשור מתחת ל-5%. זירת הסחורות גם היא ריכזה עניין רב, מחיר הנפט עבר לעליות עם פתיחת המסחר בוול סטריט ונסחר סביב 85.73 דולר לחבית, בעוד הזהב החל לאבד מערכו במתינות ונסחר תמורת 1,753 דולר לאונקייה.

"אם אין מיתון, אז השווקים לפתע נסחרים בתמחור-חסר ונוחים להשקעה", אמר דן ורו (Dan Veru), מנהל השקעות בקפיטל LLC. "התביעות לדמי אבטלה הן אינדיקציה נוספת לכך שהכלכלה מתרחבת במתינות. למרות זאת, השוק פגיע. האם מדובר בשחזור של משבר 2008? אני לא חושב כך".

"השווקים מתמחרים כיום ירידה מאוד חדה ברווחי החברות ב-2012 וזה לא צפוי לקרות, ככל הנראה", כתבו היום כלכלני סיטי. "תהיה האטה בקצב הצמיחה בעולם אולם לא תהיה גלישה למיתון. זו אחת משלוש הירידות החדות ביותר מאז שנת 1965. השווקים מתמחרים האטה חריפה בצמיחה ב-2012; אך המפולת הזו מוגזמת".

כאמור, אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים חדות כאשר מדד הדאו ג'ונס שוב רשם תנודתיות רבה וננעל מתחת ל-11,000 נקודות. את הירידות הובילו מניות הבנקים, בעוד המשקיעים ברחו לשוק האג"ח, שם צנחה התשואה על האג"ח ל-10 שנים לשפל רב שנתי של 2.1%. זאת, לאחר שביום ג' נרשם ראלי אדיר שנעל את המסחר בעליות שערים של עד 5.3%.

עוד בארה"ב, נזכיר כי את הודעת הריבית של הפדרל ריזרב, אשר פורסמה השבוע ובה הובהר כי יו"ר ה'פד' ברננקי יותיר את הריבית המרכזית ברמה של 0%-0.25% עד שנת 2013. נזכיר, כי עוד מסר ברננקי בהודעה כי הבנק המרכזי "שוקל שימוש במגוון כלים מוניטאריים על מנת לעודד צמיחה כלכלית חזקה תוך שמירה על יציבות המחירים במשק", תוך רמיזה להחלת תוכנית הקלה כמותית נוספת (QE3) לאחר סיומה של תוכנית הרכישות הקודמת, ב-30 ביוני השנה.

"הלחץ השווקים ממשיך להיות בשיעור גבוה מאוד, מתקרבים לרמות מחירים מגוחכות", אמר לאתר מארקטווץ' אנליסט מחברת Raiffeisen Research.

לחץ ותנודתיות רבים אירופה

מעבר לים, כאמור, המדדים המרכזיים באירופה עברו היום לקראת הסיום להיסחר בעליות לאחר מסחר תנודתי עם נטייה לירידות חדות. ברקע, בנק באסיה חתך קווי אשראי לבנקים בצרפת ו-5 בנקים נוספים באסיה בוחנים לנקוט בצעד דומה - כך חושפת היום סוכנות הידיעות "רויטרס". (לסיפור המלא)

כמו כן, ברקע הדיווחים במהלך השבוע האחרון על התערבות הבנק המרכזי האירופי בשוק האג"ח, שהחל לרכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד - נודע כי התשואות על האג"ח הממשלתיות של איטליה צנחו היום מתחת ל-5%, לראשונה מזה עשור.

עוד נודע, כי הרגולטורים באירופה שוקלים כעת לאסור באופן זמני מסחר בחסר ("שורט") על שוקי המניות ברחבי היבשת, במטרה לעצור את הטלטלה האוחזת בשווקים - כך על פי שני גורמים המקורבים לנושא, שהעבירו את הדיווח ל"ניו יורק טיימס". כעת דווח כי האיסור למסחר בחסר ייכנס לתוקף כבר הלילה או לכל המאוחר מחר, באיטליה וצרפת - שם מתגברות החששות מגדילת הגירעון הממשלתי.

הפתעה במספר תביעות הראשוניות לדמי אבטלה

בזירת המאקרו, התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שהסתיים ב-6 באוגוסט נפלו ל-395 אלף תביעות בעוד בשוק ציפו לעלייה ל-409 אלף תביעות. בשבוע הקודם, נציין, מספר התביעות הראשוניות עמד על 400 אלף.התביעות המתמשכות נפלו ב-60 אלף ל-3.69 מיליון.

עם זאת, הגירעון המסחרי של ארה"ב מציג תמונה פחות יפה: לפי הנתונים שפורסמו, הגירעון המסחרי התרחב ביוני ב-4.4% ל-53.1 מיליארד דולר למרות צפי בשוק לגירעון של 48 מיליארד דולר, מדובר בגירעון הגדול ביותר בכמעט 3 שנים. נזכיר כי בחודש מאי הגירעון עמד על 50.8 מיליארד דולר. הגירעון המסחרי עם סין התרחב ל-26.7 מיליארד דולר, השיעור הגבוה ביותר מאז ספטמבר 2010.

סודה סטרים קרסה; טבע איבדה 2%

סיסקו ריכזה עניין לאחר שהמניה זינקה בכ-12% במסחר המקדים, אולם סיימה את המסחר בעלייה קלה בלבד. המשקיעים הגיבו לראשונה לדוחותיה של החברה שפורסמו אמש עם סיום המסחר. סיסקו דיווחה על ירידה של 36% ברווח הנקי ל-1.2 מיליארד דולר, או 22 סנט למניה, לעומת 1.9 מיליארד דולר, או 33 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הכנסות החברה רשמו עלייה ל-11.2 מיליארד דולר לעומת 10.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2010. ללא סעיפים חד-פעמיים רשמה סיסקו רווח של 40 סנט למניה בעוד אנליסטים בשוק ציפו לרווח של 38 סנט למניה.

מניית בנק אוף אמריקה ריכזה עניין לאחר שהמנכ"ל, בריאן מויניהן, ניסה להרגיע את המשקיעים לאור הירידות החדות במניה. מויניהן אמר אמש בשיחת ועידה כי הבנק יעמוד ביעדים שהציב לעצמו וציין כי המצב הכלכלי של הבנק טוב יותר מאשר בתקופת המשבר. "היסודות הכלכליים בארה"ב במצב הרבה יותר טוב משהיו לפני 4 שנים, כך גם בחברה ובכלל סקטור הבנקים", אמר מויניהן. "אנו בטוחים שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו, בהנחה שלא יהיה מיתון נוסף".

טבע ריכזה עניין לאחר שאנליסטים רבים ממשיכים להעניק לה המלצת "קנייה", זאת, למרות ירידה של 42% בערכה בשנה האחרונה. לפי נתוני סוכנות בלומברג, אף אחד מ-32 האנליסטים המסקרים את טבע לא המליץ למכור את המניה כשהייתה בשיא שלה בחודש מארס 2010, וגם היום אף אחד מהם לא ממליץ למכור. נציין כי המנייה ירדה כ-2% בסיום המסחר.

סודה סטרים ריכזה עניין רב לאחר שפירסמה את דוחותיה לרבעון השני של השנה לפני פתיחת המסחר. החברה דיווחה על הכנסות של 53.3 מיליון אירו, גידול של 38% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 6.1 מיליון אירו, או 0.29 אירו למניה, לעומת 2.3 מיליון אירו, או 0.18 אירו למניה ברבעון המקביל ב-2010.

מניית ניוז קורפ ריכזה עניין לאחר שדיווחה על תוצאותיה הפיננסיות. ענקית התקשורת שבשליטת רופרט מרדוק דיווחה על עלייה של כ-8.9% ברווח התפעולי ל-982 מיליון דולר. כמו כן, הציגה החברה ירידה ברווח הנקי ל-683 מיליון דולר או 26 סנט למניה.

חברת סינרון מדיקל - ישראלית הנסחרת בנאסד"ק, פרסמה תוצאותיה הכספיות לרבעון השני. החברה מדווחת על הכנסות בהיקף של 60.6 מיליון דולר, עליה של 21.4% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי של החברה (על בסיס non-GAAP) הסתכם ב-0.2 מיליון דולר, לאחר שאשתקד דיווחה החברה על הפסד בהיקף 3.7 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]