מדריך "גלובס" לשבוע תרבותי: כל האטרקציות שאסור לפספס

תערוכה חדשה ואקטואלית במיוחד בבית האמנים בת"א; "חקירה אינטימית" בסטודיו לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין; קונצרט ייחודי לילדים של תזמורת הבמה הישראלית; סניף חדש לרשת הקפה האורגני loveat ביפו ■ ליין מופעי הקיץ של רשות הצעירים בעיריית ירושלים: ברי סחרוף ואינפקטד מאשרום

יש לאן: אסקייפ

מה: שיח גלריה בתערוכה "אסקייפ" בבית האמנים בתל-אביב, שהפכה לאקטואלית יותר משחשבה האוצרת, ניצה פרי, כשהחלה לתכננה. התערוכה בוחנת את "המנגנון האסקפיסטי" החבוי בתשתיתה של האמנות, מעצב את התודעה ומסייע להמצאת מציאות חלופית, שמתקיימת רק בתוך עבודת האמנות.

התופעה של "להיות כאן ולהרגיש שם", כותבת פרי, עוברת כחוט השני בעבודותיהם של אמנים רבים. פרי אספה עבודות של אמנים צעירים, המבטאות צורך להימלט מהמציאות, או שמשמשות דוגמה טובה לאסקפיזם הטבוע באמנות. דביר כהן קידר, אלה אמיתי סדובסקי, אריק מירנדה, בן בז'רנו, קרן רוסו, בית הזכוכית, לילך בר-עמי, אורית חופשי ואחרים, מציגים גרסאות משלהם לריחוף, לחלום, לאוטופיה.

למה ללכת: המסקנה של פרי היא כי עצם העיסוק באמנות הוא לעתים בריחה מספקת, המשככת את הצורך לעשות שינוי או מהפכה בחיינו. המרד והפוטנציאל המהפכני טמון באמנות עצמה. ואולי זו רק תחילתה של המהפכה.

למה באמת ללכת: כי מהפכה זה השחור החדש.

עם מי ללכת: עם חברים לדרך.

מתי, איפה וכמה: שיח גלריה מחר, שישי (ה-12 בחודש), 11:00, בית האמנים ע"ש זריצקי, תל אביב, אלחריזי 9, תל-אביב. הכניסה חופשית.


הצצה כאובה: "חקירה אינטימית"

מה: בתי ספר למשחק ממשיכים לקושש מחזות בינלאומיים, שתיאטראות רפרטואריים רכשו זכויות להעלאתם בארץ אך זנחו אותם. הקהל יוצא נשכר, מאחר שצופים יכולים להתרשם מיצירות מובחרות בעלות נמוכה ולגלות את דור העתיד באותה עסקת חבילה.

אחרי "המסיבה של אביגייל", שביים עודד קוטלר בתיאטרון הספרייה אחרי שהקאמרי ויתר עליו, מגיע "חקירה אינטימית" לסטודיו לאמנויות התיאטרון של יורם לוינשטיין אחרי שהוקפא בבית לסין. המחזה האוסטרלי, פרי עטו של אנדרו בוול, זכה לפני עשור לגרסה קולנועית עטורת שבחים תחת השם "לנטנה" בכיכובם של אנתוני לה פלייה, ג'פרי ראש וברברה הרשי.

חמישה סיפורים על מערכות יחסים מעורערות משתלבים בדרמת המתח הזו, שבמהלכה חוקר שוטר את היעלמותה של פסיכיאטרית ידועה ובדרכו אל האמת זוכה להצצה כאובה לתוך נשמתו שלו. ניר ארז תרגם וביים.

למה ללכת: מחזה נפלא.

למה באמת ללכת: ליהוק על טהרת הבציר המשובח של תלמידי שנה ג' הנוכחית, הכולל בין השאר את טומי בירנבוים, דנה מיינרט, שני קליין, תום חגי ואחרים.

עם מי ללכת: עם ציפי פינס.

מתי, איפה וכמה: מיום ראשון (ה-14 בחודש) ומדי ערב ב-20:30 (ימי שישי ב-14:00) עד ה-28 בחודש, באולם המופעים של סטודיו יורם לוינשטיין בפינת הרחובות עבאס וחנוך בשכונת התקווה בתל-אביב. מחיר: 60 שקלים.


צעצוע מוזיקלי: "צעצוע של קונצרט"

מה: תזמורת הבמה הישראלית תבצע השבוע קונצרט ייחודי לילדים, המציג את עולם המוזיקה דרך עולם הצעצועים והמשחקים. על הקונצרט תנצח טליה אילן, המנהלת המוזיקלית של התזמורת, ותשתתף בו גם רקדנית.

הקונצרט יציג יצירות מופת שנכתבו ע"י מלחינים ידועי שם עבור ילדים. היצירות עוסקות בעולם הצעצועים, ובחלקן הצעצועים משמשים ככלי נגינה פעילים ביצירה. במרכז הקונצרט תעמוד "סימפוניית הצעצועים" של ליאופולד מוצרט, אבא של וולפגנג אמדאוס המפורסם. ביצירה זו משתתפים בין היתר משולש, חלילית, משרוקיות ורעשן. עוד יבוצעו ריקודים מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי, ויצירות של לירוי אנדרסון שבהן משתתפים מכונת כתיבה, שעון מעורר, פעמון פרה ומשרוקית.

למה ללכת: כדי לחבר את הילדים לעולם המוזיקה.

למה באמת ללכת: כדי שיהיה מי שיעסיק אותם, ועוד לקבל על זה ערך מוסף.

עם מי ללכת: עם הילדים, כאילו?

מתי, איפה וכמה: רביעי (ה-17 בחודש), 11:30, מוזיאון תל אביב לאמנות. מחיר כרטיס: 65 שקלים. טלפון להזמנות: 03-6077020.

קונצרט / צלם: מקסים ריידר
 קונצרט / צלם: מקסים ריידר

קפה 10: Festiloveat

מה: רשת הקפה האורגני loveat חוגגת עשור, ומשיקה סניף בנמל יפו, בשבוע שלם של פעילויות ייחודיות לאוהבי קפה גדולים וקטנים, שיתקיימו בסניפי הרשת השונים בת"א-יפו בין הימים ראשון-שבת, 14-20/8.

ביום א' ב-20:00 יארח הסניף החדש בנמל יפו את השף מנה שטרום, שיעשיר את התפריט בשלל מנות בניחוח איטלקי. בשני אחה"צ תתקיים בסניף בנחלת בנימין "סדנה ירוקה" לילדים, סדנת יצירה בהנחיית ליה מאירזון, המעודדת מיחזור. ביום ג', ב-20:00, יתארח השף איתמר דוידוב בסניף ברזילי לערב של אוכל מקסיקני וקוקטיילים על טהרת הטקילה. במקום יפעל גם דוכן טאקו אותנטי.

היום הרביעי של הפסטיבל יוקדש למה ש-loveat יודעים לעשות הכי טוב - קפה. טל ואיתמר בודנשטיין, האוחזים בתואר "מאסטרי קפה" יעבירו סדנה שתיקח את המשתתפים לסיור מודרך בנבכי עולם המושגים הריחני של האספרסו. בשבת יגיע הפסטיבל לשיאו, ולסיומו, במסיבה ענקית בסניף נחלת בנימין. מ-19:00.

למה ללכת: בשביל הארומה.

למה באמת ללכת: להתעורר.

עם מי ללכת: עם אילן, ג'ו והילל.

מתי, איפה וכמה: ראשון עד שבת (14-20 בחודש), בסניפי loveat בת"א-יפו: נחלת בנימין 3, ברזילי 1, דיזנגוף 232, נמל יפו - מחסן 1. כניסה חופשית לסדנאות ולמסיבה.

בית קפה / צלם: עמית ישראלי
 בית קפה / צלם: עמית ישראלי

הכי יום הולדת: ברי סחרוף ואינפקטד מאשרום

מה: ליין מופעי הקיץ של רשות הצעירים בעיריית ירושלים, בחסות חברת רד בול, הפך בצדק לסיפור הצלחה שסימן את עיר הבירה כמעוז תרבות לגיטימי ואף יותר מכך (ע"ע מתיסיהו והדג נחש, זיגי מארלי, מוניקה סקס ומרסדס בנד ועוד). עכשיו מגיעה החוליה האחרונה לפי שעה בשרשרת האטרקציות, בדמות חיבור נוסף בין אושיית הרוק ברי סחרוף והצמד האלקטרוני חובק ההצלחה הבינלאומית אינפקטד מאשרום.

מאז שיתפו פעולה במיקס המצליח ללהיט "יום הולדת" של סחרוף, דרכיהם שבות להצטלב וטוב שכך. הגיטרות של סחרוף הולמות את הביטים האלקטרוניים של אינפקטד מאשרום ככפפה ליד, וכל שנותר לקהל לעשות זה להגיע ולהתענג על הפירות המשובחים של שני הצדדים.

למה ללכת: שניים במחיר של אחד. לא תלכו?

למה באמת ללכת: כי גם המחיר הזה במבצע.

עם מי ללכת: עם DJ סקאזי.

מתי, איפה וכמה: חמישי הבא (ה-18 בחודש), החל מ-19:00, גן סאקר בירושלים. מחיר: 90 שקלים במכירה מוקדמת, 110 שקלים בקופות בערב המופע ו-60 שקלים לתושבי ירושלים נושאי תעודת תושב.


תרקדו את הלילה: DJ טייסטו בהופעה

מה: סצנת המועדונים המקומית עולה ויורדת (בשנתיים האחרונות היא בעיקר עולה), אבל יש מיעוט נבחר של תקליטני על שתמיד יספקו את הסחורה הן בעמדת ה-DJ והן בכמות הקהל שישלם כל מחיר תמורת הזכות לפזז על הרחבה.

טייסטו (שם הבמה של התקליטן-מפיק ההולנדי טס וורווסט), שזכה בשלוש השנים האחרונות ברציפות במקום הראשון בתחרות הבינלאומית של ה-DJ magazine, הוא תותח על כזה, המגיע אלינו פעם נוספת בשיא הצלחתו כחלק מפרויקט מופעי XL nightlife festival.

בין השאר טייסטו הוא ה-DJ הראשון בהיסטוריה שתקלט בטקס פתיחה של אולימפיאדה (אתונה ב-2004) וחתם על חוזה הופעות בלאס-וגאס, אז מי אנחנו שנסרב להיכנע?

למה ללכת: קיץ זה הזמן לרקוד.

למה באמת ללכת: ההפקה הגדולה ביותר של טייסטו בארץ עד היום, כוללת עיצוב במה חדשני ומתחם ריקוד נפרד לרוכשי כרטיסי VIP.

עם מי ללכת: עם מיכל אמדורסקי.

מתי, איפה וכמה: חמישי הבא (ה-18 בחודש), 22:00, ביתן 1, מתחם גני התערוכה בתל-אביב. מחיר: 180 שקלים רגיל ו-220 שקלים למתחם ה VIP.


קבלת שבת ג'אזית: ביג בנד "הנמל"

מה: מועדון "שבלול ג'אז" בנמל ת"א מציע קבלת שבת מיוחדת לאוהבי הג'אז: מחר (שישי) יתארחו במועדון 17 מבכירי נגני הג'אז בארץ, וייצרו "ביג בנד" יוצא דופן. המופע ישלב חומר מקורי, עיבודים חדשים לשירים ישראלים מוכרים וסטנדרטים מפורסמים.

חברי הקבוצה מנגנים במגוון סקסופונים, חצוצרות, טרומבונים, טובה, באס, פסנתר ותופים. בין חברי הקבוצה ניתן למצוא נגנים מעולים כמו חגי אמיר (סקסופון), יובל שפירא (חצוצרה), יונתן וולצ'וק (טרומבון), אייל גנור (בס) ואחרים. על המופע ינצח עודד מאיר.

למה ללכת: מדובר בקבוצה מצוינת של נגנים, והאיחוד שלהם מסקרן.

למה באמת ללכת: כדי לנוח אחרי ארוחת הצהרים במסעדה החדשה בשוק האוכל. זה ממש מול.

עם מי ללכת: עם אהר'לה קמינסקי.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-12 בחודש), 17:00, פתיחת דלתות בשעה 16:00. מועדון "שבלול ג'אז", נמל ת"א. מחיר: 70 שקלים.