שווה או לא? בית המכס ביפו מוצע למכירה ב-50 מיליון שקל

הבניין משתרע על 3.2 דונם עם 6,500 מ"ר בנוי ו-2,000 מ"ר מרתפים ■ המיקום והמחיר נראים אטרקטיביים, הבירוקרטיה צפויה להערים קשיים

למה כן

1. מיקום: האזור נמצא בתנופת פיתוח יזמית ועירונית, המגרש עצמו סמוך לצירי התנועה הראשיים ולמוקדי המשיכה בולטים באזור: שוק הפשפשים, הנמל, פארק המדרון והעיר העתיקה.

2. עתיד הביקוש: לא רחוק מתוכנן להיבנות מלון פאר ובאזור משופצים ונבנים נכסים הנמכרים במיליונים. לידי היזמים נפלה הזדמנות לפיתוח מוצר מבוקש, שמחירו בשוק, עד היום, רק עלה.

3. מחיר: 50 מיליון שקל הוא סכום נמוך למגרש סמוך וצופה לים. חברת "באוהאוס" ושותפיה קנו במאי השנה, שני דונם, בטיילת הרברט סמואל בת"א, תמורת 90 מיליון. שקלים.

למה לא

1. מיקום: יפו היא יפו היא יפו - עיר מעורבת. ניצוץ מתיחות לאומי (מישהו אמר ספטמבר?) יכול להצית מהומות שיפילו תוך ימים את מחיר הנכסים. זה כבר קרה באינתיפדה הקודמת.

2. בירוקרטיה: הבניין הוא בניין משרדים ישן. התב"ע המקורית היא למגורים, אך למרות זאת יהיה על היזמים לעבור מסכת יסורים אצל פקידי העיריה ותושבים שיציבו התנגדויות מטעמים שונים.

3. הוצאות: אמנם המחיר טוב, אך העלויות לא מסתכמות בסכום הקנייה. כדי שיהפוך לבית מגורים אטרקטיבי, צריך שיפוץ מאסיבי שעלותו גבוהה. (אורי חודי)