טרכטנברג למפגינים בת"א: "אין סיכוי שהממשלה תקבור את הדוח שאגיש לה - המחאה עוצמתית מדי"

יו"ר "צוות רוטשילד" במפגש בכיכר המדינה עם המפגינים: "אתה לא מוציא מהכיס מה שאין לך, נדבוק באחריות פיסקאלית" ■ צוות המומחים של המפגינים: "הממשלה איננה מבינה מה שמתרחש כאן. רוצים שינוי יסודי ולא מקצה שיפורים - ונראה שאת זה טרכטנברג לא יכול לספק"

פרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש "צוות רוטשילד" שמינה ראש הממשלה נתניהו בעקבות המחאה החברתית, הגיע הערב (א') למאהל המחאה בכיכר המדינה במטרה לדבר עם המפגינים. פרופ' טרכטנברג התקבל בברכה על-ידי היושבים במקום וביקש בעיקר לשמוע על מצוקתם.

טרכטנברג אמר במפגש, שצוטט בזמן אמת על ידי דוברו בטוויטר: "לכל החלטה כלכלית יש משמעות חברתית לטוב ולרע. אעשה כל שביכולתי כדי שהדוח יחולל שינוי. לא אני אעצב את הגורל שלכם, רק אתם תעצבו את הגורל שלכם. אתם תביאו לשינוי".

"השאלה מה יהיה ביום שאחרי לגיטימית וחשובה. לוח הזמנים של הוועדה צפוף מאוד בגלל עוצמת המחאה. בפן המקצועי אפשר יהיה לתת מענים מסויימים לחלק מהסוגיות. נדבוק באחריות פיסקאלית. אתה לא מוציא מהכיס מה שאין לך. העשייה החשובה ביותר תתחיל ביום שלמחרת הגשת הדו"ח".

פרופ' טרכטנברג נשאל מה יקרה אם הממשלה תקבור את הדוח שיוציא, וענה: "אין דבר כזה. המחאה כל כך עוצמתית, אף ממשלה לא תוכל להתעלם מהמלצות הוועדה, ודאי שלא הממשלה שמינתה אותה".

"מדינת ישראל לא במיתון. נושא הניצול המיטבי של המס הנגבה כולל שינוי בתמהיל גביית המיסים נמצא בלב דיוני הוועדה", הוסיף פרופ' טרכטנברג.

מחר: המומחים המייעצים למחאה החברתית יציגו תוכנית פעולה

בתוך כך, מחר (ב') תתקיים מסיבת עיתונאים בו ייחשף צוות המומחים המייעץ למחאה החברתית, צוות המקביל ל"צוות רוטשילד". במסיבת העיתונאים יוצגו צוותי החשיבה החברתיים שהוקמו לשירות המחאה החברתית.

הצוותים מורכבים ממומחים בתחומי הכלכלה, החברה והרווחה, שיפעלו בתחומי התמחותם. הצוותים יעבדו בשקיפות מליאה, תוך שיתוף הציבור וקיום מפגשים במאהלים. כן, יציגו מודלים שונים ואפשרויות ראליות לפתרון הבעיות שבבסיס המחאה.

מיוזמי צוות המומחים נמסר היום: "התבטאויותיהם האחרונות של שרים בכירים מלמדות שהממשלה איננה מבינה את מה שמתרחש כאן. מי שבזים למחאה ומקיפים עצמם בבעלי הון, לא מבינים את עומק המיאוס מהשיטה הכלכלית שהנהיגו שמעשירה את העשירים על חשבון כל היתר.

"השיטה הזו ייצרה פערים חזיריים ודרדרה את כל השירותים הציבוריים - החינוך, הרווחה, הבריאות. התביעה הציבורית היום היא לשינוי יסודי של השיטה ולא למקצה שיפורים במסגרתה. ועדת טרכטנברג, שכתב המינוי שלה ומרחב התמרון שלה לא פורסמו, לא נראית כמי שיכולה לקדם שינוי שכזה".