הערכות: "ידיעות אחרונות" בוחנת כניסה לערוץ 10

קבוצת "ידיעות אחרונות" רשאית לרכוש עד 8% ממניות ערוץ 10, כיוון שהוא משדר לאורך שבוע מלא ■ תרכוש את חלקה מארנון מילצ'ן, המחזיק ב-24% ממניות הערוץ

קבוצת "ידיעות אחרונות" בוחנת כניסה לשותפות באחד הערוצים המסחריים, וערוץ 10 הוא האופציה שנראית כעת מוחשית יותר. ל"גלובס" נודע כי נעשתה בחינה של הנושא מכיוון גוף התקשורת שבבעלות משפחת מוזס.

לאור העובדה כי מדובר בעיתון יומי מוביל, יכולה הקבוצה לקנות לכל היותר 8% בערוץ המסחרי המשדר שבוע ימים מלא, במיוחד כעת, לאחר שנוני מוזס דילל את חלקו בחברת הכבלים הוט.

לעומת זאת, לו היה העיתון נכנס כבעל מניות לאחת מזכייניות ערוץ 2, המשדרות כל אחת מחצית מהשבוע, יכול היה להחזיק עד 16% מהמניות.

הכניסה לטלוויזיה המסחרית בימים אלה יכולה להיחשב כהשקעה נבונה, במיוחד לגופים העוסקים בתחום התוכן ונחשבים לדומיננטיים בו. זאת לאור העובדה כי בשנים הקרובות תעבור הטלוויזיה המסחרית לשיטת שידור על-פי רישיונות, בניגוד לזיכיונות כעת, מה שמעניק לפעילות החברה אופק לטווח ארוך.

אם תיכנס קבוצת "ידיעות אחרונות" לערוץ 10, הנמצא בשליטתו של יוסי מימן, היא תיכנס על בסיס חלקו של ארנון מילצ'ן, שהודיע כי לא ימשיך לשמש בעל מניות בערוץ, לנוכח הצורך האקוטי של הערוץ בהמשך הזרמת כספים מכיוון בעלי המניות.

בסך-הכול מחזיק מילצ'ן בכ-24% ממניות ערוץ 10. את יתר המניות מחזיקים כאמור מימן עם 51%, ורונלד לאודר - עם 25% מהמניות.

אופציה אחרת העומדת בפני "ידיעות אחרונות" היא כניסה לזכיינית ערוץ 2 רשת, שם עומדות למכירה מניותיו של אביב גלעדי (25%). באחרונה אישרו גורמים בכירים בפני "גלובס", כי הם מנהלים משא-ומתן עם בעלי הון מרכזיים בשוק לטובת כניסתם לחברה.

שיתוף ב-ynet

לא מן הנמנע כי אם תיכנס "ידיעות אחרונות" לערוץ 10, תהיה תרומתה העיקרית במינוף תוכני הערוץ בפלטפורמת האינטרנט המשמעותית של הקבוצה, ynet. זאת במיוחד לאור העובדה כי יחסי ערוץ 10 ונענע10 עלו על שרטון באחרונה, והיחסים ביניהם עשויים להסתיים.

כמו כן, בימים אלה פועלים גורמים לשינוי חקיקה בתחום הבעלויות הצולבות, באופן שיאפשר לגופים בתחום התקשורת להרחיב את החזקותיהם בחברות שונות בתחום ולמקסם את יכולות הרווח והפעילות שלהם.

על-פי ההערכות, ערוץ 10 צפוי לסיים את שנת 2011 עם הפסד של יותר מ-40 מיליון שקל. הערוץ מוכיח שיפור עקבי בנתוני הצפייה בו, ועדיין מצבו הכלכלי אינו אופטימלי.

באחרונה הוחלט כי הערוץ לא יקבל תמיכה כלכלית משמעותית מקרן המנוף אוריגו, ולמרות הזרמות שמגיעות מבעלי המניות הפעילים, קיים חשש ליכולתו של מימן להמשיך ולהשקיע בערוץ לבדו, לאור החבלות החוזרות ונשנות בצינור המוליך גז ממצרים ואשר נמצא בבעלותו.

ההחזקות בערוץ 10
 ההחזקות בערוץ 10

דוברו של בעל המניות של ערוץ 10, יוסי מימן, הכחיש את הדברים. כך גם נציגו של לאודר בישראל, אבי בלשניקוב. מערוץ 10 נמסר: "לא ידוע לנו על כך". מ"ידיעות אחרונות" לא נמסרה תגובה.