מרוויח גדול חדש ב-MLS: רובי קין

שחקנה של טוטנהאם הצטרף בלוס אנג'לס גלאקסי לדייויד בקהאם, ויהנה משכר של 4.8 מיליון דולר בעונה, שיהפוך אותו לאחד משלושת המשתכרים הבכירים בליגת הכדורגל האמריקנית

אחרי קריירה ארוכה במסגרתה שיחק במועדונים כמו טוטנהאם, ליברפול, לידס, סלטיק ואינטר, הצטרף אתמול (ב') רובי קין בן ה-31 ללוס אנג'לס גלאקסי מה-MLS. הקבוצה האמריקנית רכשה את כרטיס השחקן שלו, על-פי דיווחים בתקשורת באנגליה, בסכום של 3.5 מיליון ליש"ט. החלוץ האירי חתם על חוזה לשנתיים, במהלכן ירוויח, על-פי ESPN, שכר של 9.75 מיליון דולר.

ב-MLS אמנם יש תקרת שכר בגובה של כ-2.675 מיליון דולר לעונה לכל קבוצה, אולם כל מועדון רשאי להחתים שלושה שחקנים בעלות בלתי מוגבלת (Designated Players), שבחישוב התקרה עלותם נספרת כאילו הרוויחו 335 אלף דולר בלבד ("חוק בקהאם"). קין, עם שכר של כ-4.8 מיליון דולר בשנה, יהפוך ל-Designated השלישי של הגלאקסי, אחרי דייויד בקהאם ולנדון דונובן.

קין יהיה שחקן ה-Designated ה-23 בליגה. נכון לעכשיו, רק 12 מתוך 18 הקבוצות ב-MLS מנצלות את "חוק בקהאם" ומעסיקות שחקן Designated. ב-MLS מתכוונים להעביר מספר הקלות בחוק, על מנת לעודד קבוצות נוספות לרכוש כדורגלנים בכירים מאירופה.

בכל אופן, קין הפך בזכות שכרו החדש לאחד משלושת השחקנים המרוויחים ביותר בליגה האמריקנית, כשהיחידים שמקדימים אותו הם בקהאם (6.5 מיליון דולר בשנה) ותיירי הנרי (5.6 מיליון דולר בשנה בניו יורק רד בולס).

עונת 2011 של ה-MLS נמצאת כרגע בעיצומה, כשהגלאקסי מדורגים ראשונים באיזור המערבי כשנותרו 15 מחזורים לתום העונה הרגילה.