מפגיני מחאת האוהלים יקיימו "עצרת דממה" במוצ"ש

נציגי המחאה הודיעו שיקיימו "צעדה שקטה" מכיכר הבימה ועד גן צ'רלס קלור בת"א ■ המפגינים ייצאו בליווי לפידים ונרות; "גם בימים קשים אלה... אחראי לרווחה ולבריאות כפי שאחראי לביטחון"

מפגיני מחאת האוהלים יקיימו בסופו של דבר עצרת מחאה בשבת. נציגי המחאה הודיעו הערב (ה') כי יקיימו "עצרת דממה" במוצאי שבת, אשר תתקיים כ"צעדה שקטה" מכיכר הבימה ועד גן צ'רלס קלור בתל אביב. זאת במקום עצרות המחאה שתוכננו להתקיים בירושלים וערים נוספות ובוטלו עקב הפיגוע בדרום.

ממטה המאבק נמסר כי צעדה, אותה הם מכנים 'צעדת הדממה', תתקיים בערב יום שבת מכיכר הבימה ועד גן צ'ארלס קלור. "תהיה זו צעדה שקטה בליווי לפידים ונרות, שנועדה להזכיר לראש הממשלה כי גם בימים קשים אלה, הוא עדיין אחראי לרווחה ולבריאות בדיוק כפי שהוא אחראי לביטחון. כשתגיעה הצעדה ליעדה בגן צ'רלס קלור שעל חוף ימה של תל אביב, נשב כולנו על הדשא במעגלי דיון רחבים או אינטימיים, נדבר, נתדיין, נתווכח, נשיר והכל - בשקט מופתי, מתוך כבוד והזדהות עם קורבנות פיגועי הטרור הנפשעים. זהו הכאב של כולנו, זוהי המחאה של כולנו".

עוד הוסיפו ומסרו הערב ממטה המאבק כי: "תביעתנו הנחרצת לשינוי עומק בסדר העדיפויות הכלכלי ולצדק חברתי כולל, אינה באה על חשבון המאבק בטרור - נהפוך הוא. עם שבניו ערבים זה לזה, הנאבקים יחד למען עתידה וחוסנה של מדינת ישראל, הוא עם חזק היכול לעמוד מול כל אוייביו. יחד איתנו ישבו במעגלים ויכבדו אותנו בנוכחותם מיטב אמני ישראל, שבקול חף ממיקרופונים, ועם גיטרה שאינה מחוברת לשום מגבר, ישירו איתנו בכאב ובתקווה, כי לכולנו אין ארץ אחרת - מלבד מדינת ישראל".

במקביל הגיבו במטה המאבק גם על דבריו של סגן השר איוב קרא (ליכוד) שקרא היום לפירוק מאהלי המחאה לאור האירועים האחרונים. "אנו משתתפים עמוקות בצער משפחות הנפגעים, ומחזקים את ידי הממשלה וכוחות הביטחון במאבקם בטרור המאיים על חיי כולנו. כאות הזדהות ביטלנו את העצרות שתוכננו בירושלים ובערים נוספות. בב בבד אנו מאוכזבים מדבריו של סגן השר איוב קרא ונסיונותיו לפרק את המחאה. מחאת האוהלים הינה הדבר היחידי שהצליח לאחד קרוב ל-90% מאזרחי המדינה מכלרחבי הארץ ומכל שדרות החברה. אחרי שנים ארוכותשל מדיניות כלכלית דורסנית מטעם הממשלות, תביעתו הנחרצת של העם לשינוי עומקבסדר העדיפויות הכלכלי ולצדק חברתי כולל, אינה באה על חשבון המאבק בטרור -נהפוך הוא. הביטחון החברתי הוא חלק אינטגרלי מהביטחון האישי .אנו קוראים לראש הממשלה להתנער מהאמירה של סגן השר ולכבד את הציבור תומך המחאה שחלקים גדולים ממנו נמנים על מצביעיו - עבורו עם שבניו ערבים זה לזה, הנאבקים יחד למען עתידה וחוסנה של מדינת ישראל, פירושו עם חזק היכול לעמוד מול כל אוייביו".