מפגיני האוהלים משתלטים על מבנה נטוש ברחוב דב הוז

המפגינים: "מדובר במתחם גדול שכבר שנים לא נעשה בו שימוש. בשבועות האחרונים ניקינו והכשרנו את המקום לקראת הגעתנו. יש אלפי נכסים כאלה, שיכולים להיות חלק מהפתרון"

אחרי כמה ימים שקטים יחסית בגזרת המחאה בעקבות האירועים הביטחוניים בדרום, עולה היום (ב') המאבק מדרגה: בשעות הצהריים המאוחרות צפויה קבוצת פעילים לפלוש לבניין נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב. הקבוצה התכנסה בכיכר דיזנגוף וצעדה לכיוון הבניין, בלוויית פוליטיקאים. סתיו שפיר, ממובילי המחאה, אמרה על הפעולה המתוכננת: "אנחנו תומכים בצעד הזה. הארץ מלאה בבניינים נטושים שעומדים ללא שימוש. חלק מהמאבק שלנו הוא גם על דיור בר השגה, והבניין המדובר הוא אחד מני רבים שיכול לשמש פתרון".

מקורות המעורבים בפלישה לבניין אמרו כי מדובר ב"אבולוציה טבעית" של המחאה. "אין ספק שהאירוע הזה הוא יריית פתיחה לצעדים דומים במקומות אחרים בארץ", הם אומרים, "מדובר במתחם גדול שכבר שנים לא נעשה בו שימוש. בשבועות האחרונים ניקינו והכשרנו את המקום לקראת הגעתנו. יש אלפי נכסים כאלה, שיכולים להיות חלק מהפתרון".

לדברי המארגנים, הם יקיימו במקום פעילות ציבורית עצמאית שתכלול מעגלי שיח והרצאות. אחד הפוליטיקאים שצפוי להשתתף בצעדה הוא ח"כ דב חנין (חד"ש). לדבריו, "הפעולה הזו מסבה את תשומת הלב למשהו שקורה בערים הגדולות - בתים שעומדים ללא שימוש מצד אחד ואנשים עם מצוקת דיור קשה ביותר מצד שני". בנוגע לאפשרות שיתפתח עימות עם העירייה או המשטרה, אמר חנין: "אני מקווה שתהיה הבנה שמדובר בדרישה המחייבת התייחסות". חנין הדגיש כי נוכחותו ונוכחות פוליטיקאים אחרים אינה משייכת את הפעולה לגורם פוליטי.

הבניין ברחוב דב הוז עומד נטוש זה שנים ושימש מעת לעת מחסה לחסרי בית. לעיריית תל אביב היו כמה יוזמות להשתמש במקום לצורכי ציבור, אך הן לא מומשו. לדברי מארגני המחאה, אם העירייה תודיע כי תהפוך את המקום למבנה שיוקדש למטרה ציבורית, הם ישמחו להעבירו חזרה לידיה.

מעיריית תל אביב יפו נמסר כי "הפלישה אינה חוקית ומהווה עבירה פלילית. מעבר לכך, מדובר במבנה מסוכן והפולשים מסכנים את חייהם במחיר של פרובוקציה זולה. עיריית תל אביב יפו בנתה עשרות אלפי מ"ר של מבני רווחה, חינוך, ספורט ותרבות לתועלת הציבור הרחב. המבנה ברחוב דב הוז 16-18 הוא מבנה ציבורי המיועד לגני ילדים ומוסדות חינוך, באזור בו יש עלייה במספר המשפחות הצעירות וכבר כיום יש בו מחסור בגני ילדים ומוסדות חינוך. אפשר לספור על שתי ידיים את מספר המבנים העירוניים שאינם בשימוש, כולם מיועדים לשימוש ציבורי. חבל שיש נבחרי ציבור המסיתים לעבור על החוק ולהפוך מחאה לגיטימית ויפה, המתאימה לערכים התל אביביים, לפעילות עבריינית".