רון חולדאי: "הפלישה לבניין ברחוב דב הוז היא חציית קו אדום ועבירה על החוק של פעילי המחאה"

ראש עיריית ת"א - יפו: "הפלישה היא עבירה פלילית ופעילות שכזו לא זו בלבד שאינה תורמת למחאה ומנוגדת לערכי הדמוקרטיה אלא תשמש כבומרנג" ■ "הם ניצלו את הקרדיט שקיבלו מהציבור על מחאה יפה ולגיטימית, והעבירו אותה לפסים של אלימות ועבריינות"

בתגובה לפלישת אנשי מחאת האוהלים לבניין נטוש ברחוב דב הוז בעיר תל אביב אומר הערב ראש העיר, רון חולדאי, כי הפלישה מהווה חציית קו אדום ועבירה על החוק של פעילי המחאה.

"עד היום עיריית תל־אביב-יפו אפשרה ואף נתנה סיוע לקיום המחאה בעיר בהתאם לרוח הדמוקרטית התל-אביבית. הבעתי לא אחת ובפומבי את תמיכתי במחאה הצודקת ואף נכחתי אישית בעצרות הגדולות שנערכו בעיר" אומר חולדאי.

"לצערי הרב היום נחצה גבול כשמיעוט מקרב המוחים בחר לעבור על החוק ולפלוש לנכס ציבורי שמצבו מסוכן. אנשים אלו ניצלו את הקרדיט שקיבלו מהציבור על מחאה יפה ולגיטימית המתאימה לערכים התל-אביביים של שלום, חופש ביטוי וכיבוד החוק, והעבירו אותה לפסים של אלימות ועבריינות. הפלישה היא עבירה פלילית ופעילות שכזו לא זו בלבד שאינה תורמת למחאה ומנוגדת לערכי הדמוקרטיה אלא תשמש כבומרנג שיפגע בעוצמתה, בתמיכה הרחבה לה זכתה עד כה ובלגיטימיות שלה".

עוד המשיך ואמר חולדאי כי: "עלינו לזכור שהבסיס לחברה תקינה בכלל ודמוקרטית בפרט - דווקא שהיא חלוקה בדעותיה - תלוי בראש וראשונה בשמירה על שלטון החוק. חבל שנבחרי ציבור וחברי כנסת המייצגים את בית המחוקקים הישראלי ואת שלטון החוק קוראים בריש גלי לעבור עליו ולעודד פעילות עבריינית מובהקת. סיסמאות יפות לא תוכלנה לשמש כסות לפעילות שכזו. מי שמצדיק וקורא היום לעבריינות לא יוכל להינקות כשאלימות תופנה כלפיו או קרוביו וכפי שכבר אמרו חכמינו בעבר ללא שמירה על החוק והסדר 'איש את רעהו חיים בלעו'. עיריית תל־אביב-יפו לא תיתן יד לעבריינות והפקרות ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד הפולשים ולשמירה על נכסי הציבור והסדר הציבורי".