המשטרה פינתה את הפעילים מהבניין הנטוש בתל אביב

העירייה הגישה תלונה על הפלישה וביקשה מהפעילים להתפנות מרצון ■ המפגינים אמרו שהם לא מתכוונים לזוז מהמקום והכריזו עליו "מרכז קהילתי" ■ פעילה: "היו מעט דחיפות ותגרות, יש עצורים"

המשטרה פינתה לפנות הבוקר (ג') את פעילי המחאה החברתית שהשתלטו אתמול על מבנה נטוש ברחוב דב הוז בתל אביב. אתמול תפסו פעילי המחאה את הבניין הנטוש וערכו במקום הפגנת מחאה. "לא נזוז מכאן", אמרו הפעילים אתמול והכריזו על המבנה כ"מרכז קהילתי".

כ-200 מפעילי המחאה הגיעו אתמול למבנה הגדול שהיה בעבר פנימייה ומעונות לשחקני תיאטרון צעירים. המפגינים שהשתלטו על הבניין החלו לצעוק במקום סיסמאות המזוהות עם המחאה ותלו במקום שלט ענק עליו נכתב "בניין משוחרר". ברמיזה ל"בית העם", שם נחתמה מגילת העצמאות, הבטיחו המפגינים להקים "בית עם" של דיור קהילתי.

הדר שמש, מפעילות המאבק, ציינה בראיון לגלי צה"ל כי "המשטרה מפנה אותנו ללא כל גילוי אלימות מצידנו. היו מעט דחיפות ותגרות אבל לא מעבר לכך. אנחנו סופרים גם 2 עצורים. המחאה ממש לא הסתיימה והיא קיימת בכל הערוצים. כולם מגובשים והפינוי לא יסיים את זה".

"דווקא עכשיו: חייבים להמשיך"

על רקע ההסלמה הביטחונית, פנתה בסוף השבוע סתיו שפיר, ממארגני מחאת האוהלים, במכתב בפייסבוק לחברי המאבק על רקע אירועי הדמים וקראה להם: "דווקא היום, בשעה קשה זו, הצורך בשינוי חברתי הופך קריטי מתמיד. עלינו להעביר הלאה את המסר כי ללא ביטחון חברתי אין ביטחון בכלל".

"האירועים הביטחוניים שהיכו בנו אינם רק פיגועים חד פעמיים, אלא אולי סימניה הראשונים לתחילתה של תקופה קשה בזירה הביטחונית", כתבה שפיר לפעילים. "התקופה הזו קשה מאוד בזירת המחאה החברתית והיא עלולה להפוך אותה שולית תחת הצער והפחד, ולבסוף להיעלם כליל", הוסיפה שפיר.

"הלוואי שזהו אינו המצב", הוסיפה שפיר במכתבה, "הלוואי שהמתקפה תחדל מיד והדאגה תיפסק. בינתיים, מלאים בצער על האובדן וחרדים לגורל המדינה שלנו, מוטלת עלינו האחריות להמשיך ולפעול".

"ללא צדק חברתי, אין ביטחון כלל", כתבה שפיר וסיכמה: "הביטחון שלנו הוא הבית שלנו, הבריאות שלנו, הרווחה שלנו והחינוך שלנו. אחדות החברה שלנו - היא הביטחון שלנו. השמיעו קולכם. זו ההזדמנות שלנו להמשיך לשאת את לפיד המחאה הזו הלאה, בידיעה ברורה שאם נצליח לשמור על אחדות החברה החדשה שיצרנו, נציל את עתידנו".