ועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב - בראשות ירון זליכה

שר התחבורה הקים ועדה ציבורית לצמצום הריכוזיות בענף הרכב במטרה להביא להורדת מחירים בענף ■ בשלהי יוני פורסם ב"גלובס" כי מיסוי הרכב בישראל גבוה ב-46% לעומת אירופה ■ ישראל כץ: הוועדה תבדוק את יבואני הרכב, חברות הליסינג והמוסכים

הורדת מחירים בקרוב בענף הרכב? שר התחבורה ישראל כץ החליט היום (ד') להקים ועדה ציבורית, בראשות פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, שתגבש המלצות להגברת התחרותיות בענף הרכב.

יצוין כי ההכנסה השנתית של המדינה ממיסוי על כלי רכב באופן יחסי לכמות כלי הרכב, גבוהה דרמטית לעומת מדינות מערב אירופה. "גלובס" פרסם בשלהי יוני כי המיסוי על הרכב בישראל גבוה ב-46% לעומת אירופה. על פי נתוני מחקר היחידה הכלכלית של הכנסת, הכנסות המדינה ממיסוי על הרכב בישראל הסתכמו ב-2010 ביותר מ-30 מיליארד שקל, כולל מיסוי ודלק ומע"מ.

השר כץ ציין כי הוועדה הציבורית תבחן את צמצום הריכוזיות בענף יבוא הרכב ותגבש בהקדם המלצות להסרת חסמים שיובילו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים לצרכן בכל ענפי הרכב.

"הוועדה תציע חלופות לביצוע רפורמות שישפרו את התחרותיות בענף הרכב ותבחן בין השאר את הבעלויות הצולבות בין יבואני הרכב וחברות הליסינג, מוסכי הרכב, יבוא חלקי חילוף וקידום חקיקה שתחייב יבואני רכב במתן אחריות ושירות לכל רכב המיובא לישראל", כך נמסר ממשרד התחבורה.

השר כץ ציין כי הוא נחוש לקדם את התחרות בענף הרכב, במטרה להוזיל את המחירים לצרכן. "אני משוכנע כי ניסיונו הרב של זליכה והתפקידים שמילא בעבר יובילו לגיבוש מסקנות משמעותיות שיאפשרו להגביר את התחרותיות ולהוזיל את המחירים בכל ענפי הרכב", הוסיף כץ.

הכנסות ממסים ואגרות על כלי רכב
 הכנסות ממסים ואגרות על כלי רכב