"המכתש" ניצל? צו מניעה להריסת האצטדיון בגבעתיים

"למבקשים טענות משפטיות כבדות משקל שראויות לדיון במעמד הצדדים ומאזן הכוחות נוטה לטובתם", נימק בית המשפט את החלטתו

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (ה') את בקשתם של שלושה תושבי גבעתיים והוציא צו מניעה האוסר על עיריית גבעתיים ועל חברת "יורוקום", שבבעלות שאול אלוביץ', להרוס את אצטדיון "המכתש" בגבעתיים, עד להכרעה בערעור שהגישו התושבים על החלטת בית משפט השלום לאפשר את הריסתו. זאת, לאחר שנודע לתושבים שהחלו להתבצע עבודות בנייה בשטח האצטדיון המיתולוגי.

"למבקשים טענות משפטיות כבדות משקל שראויות לדיון במעמד הצדדים ומאזן הכוחות נוטה לטובתם", נימק בית המשפט את החלטתו. התושבים, איה כהן, דנה עמית-פינק ועצמון צין מיוצגים בידי עו"ד אילן בומבך.

אצטדיון "המכתש" הוא אצטדיון כדורגל ששימש משך שנים כמגרשה הביתי של קבוצת הפועל רמת-גן בכדורגל. האצטדיון הממוקם בשכונת בורוכוב שבגבעתיים ונבנה בשנת 1927.

האיצטדיון שהיה שייך בעבר להסתדרות נמכר לפני כשנתיים לחברת יורוקום נדל"ן שבשליטת שאול אלוביץ'.

מעיריית גבעתיים נמסר בתגובה כי "לא ברור מדוע שורבב שמה של העירייה לנושא. השטח מעולם לא היה בבעלותה, והיא מעולם לא היתה צד במכירת המקום ליזם זה או אחר ואינה צד בעבודות המתבצעות במקום". עוד נמסר מהעירייה כי "תכנית הבניה במקום היא בת יותר מעשור ואושרה בכל הערכאות זמן רב לפני כהונתו של ראש העיר הנוכחי אשר הצהיר בפירוש כי לו הדבר היה תלוי בו, לא היה מאשר בנייה במקום".

כן נאמר בתגובת העירייה כי "ראש העיר ראובן בן שחר ניסה במהלך השנים האחרונות לעשות כל שביכולתו מבחינה חוקית על מנת לשנות את פני הדברים, והעירייה יזמה יותר ניסיונות אמיתיים להשאיר את המקום מרוב הגורמים המעורבים, כולל פנייה ליזמים ואף הציע שהעירייה תשכור את המקום, אולם היזם סרב, בהמשך נעשתה פנייה בשיתוף האוהדים למספר חברי כנסת, שרים וגופי שלטון אשר כולם השיבו כי מכיוון שהנושא אושר בבתי משפט, אין כל דרך חוקית לעצור את הבנייה כאשר הוסיפו וטענו כי ההתנגדויות היו צריכות להישמע לפני יותר מעשור כאשר נמכר המקום - שוב ללא קשר לעירייה, אשר מחוייבת לפעול בהתאם לחוק. למרות זאת, יש לציין שבמאמצים לא פשוטים, נקבע שמרבית השטח ייפתח לראשונה לכלל הציבור וייוחד לפארק רחב ידיים לרווחת תושבי העיר ושכונת בורוכוב בפרט".

מיורוקום נדל"ן נמסר בתגובה כי "פרויקט 'המכתש' אושר כבר לפני מספר שנים על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, כולל אישור תב"ע חדשה במאי 2004 במסגרתה הוחלט כי יוקצה שטח נרחב של כ-7 דונם שישמש כפארק פתוח לטובת תושבי השכונה. בהתאם להיתר הריסה שניתן כדין על-ידי הועדה המקומית לתכנון ובניה גבעתיים החלו השבוע עבודות הריסה במקום. עבודות אלו הופסקו בהתאם לצו מניעה זמני שניתן במעמד צד אחד. יורוקום נדל"ן בטוחה כי לאחר שתיתן תשובתה העניינית יוסר צו המניעה הזמני שנשען על טענות שאינן מבוססות, כפי שהיה במקרים קודמים של ניסיונות לא ענייניים לעצירת הפרוייקט וכפי שקבע בית המשפט השלום שדחה על הסף את בקשת צו המניעה (אף ללא קבלת תגובת יורוקום נדל"ן). חברת יורוקום נדל"ן תמשיך לקדם את הקמת הפרויקט לטובת תושבי השכונה והפיכת המתחם אשר סגור ברובו לציבור לפרויקט אשר יכלול ריאה ירוקה בלב השכונה כולל מתקני משחקים, אמפי לטובת הציבור, גינת כלבים ועוד. בנוסף יוקם חניון תת קרקעי דו מפלסי לטובת התושבים".