בדרך לאיחוד? מגעים למיזוג בין רשת לערוץ 10

העובדה ש"ידיעות אחרונות" בוחנת כניסתה לטלוויזיה המסחרית קשורה לנושא, ולא מן הנמנע כי הקבוצה בראשותו של נוני מוזס תוביל איחוד שכזה

תחילתם של מגעים בין זכיינית ערוץ 2 רשת ובין זכיינית ערוץ 10, ישראל 10. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התקיים מהלך אשר הוגדר על-ידי גורמים המעורים בנושא כ-"גישוש ראשוני בלבד".

עוד נודע כי העובדה ש"ידיעות אחרונות" בוחנת כניסתה לטלוויזיה המסחרית קשורה לנושא, ולא מן הנמנע כי הקבוצה בראשותו של נוני מוזס תוביל איחוד שכזה, כשהיא מהווה עוגן מרכזי בערוץ החדש שיתגבש.

בתקופה זו זירת הטלוויזיה המסחרית הולכת ומתחממת עם התקרבות המועד הנדרש לבקשה למעבר לרישיונות, מצד הזכייניות הקיימות, רשת, קשת ו-10, באוקטובר הקרוב. ההנחה היא כי רשת וקשת לא יבקשו רישיון, וכי מיזוג הוא דרך אופטימלית בעבור השחקנים בשוק לעבור את הזעזועים הצפויים בשנים הקרובות.

רשת נחשבת לזכיינית החלשה יותר בערוץ 2, ולמרות שיפור ניכר בביצועיה, היא צפויה לסיים את שנת 2011 עם הפסד של כ-20 מיליון שקל. מצבו של ערוץ 10, המשדר 7 ימים, לא נחשב לקל יותר והערוץ אמור לסיים את השנה עם הפסד של 40 מיליון שקל. קשת, הזכיינית החזקה בטלוויזיה המסחרית, צפויה לסיים את השנה מאוזנת לכל הפחות. הערכות הן כי הגוף החדש יפעיל את ערוץ 10 ורשת תצטרך לעזוב את ערוץ 2. מיזוג של 10 ורשת לבדו, ללא צלע נוספת המחזיקה ביכולות כלכליות מובהקות, אינו נחשב בעל היתכנות. על כן, כניסתה של קבוצת ידיעות אחרונות לתמונה בתהליך שיכלול גם את בעלי השליטה ברשת, אודי אנג'ל, ובערוץ 10, יוסי מימן, נחשב ריאלי יותר. גם השתלבותו של רון לאודר, בעל מניות ב-10, עשויה לבוא בחשבון. מוזס יכול על פי חוק להחזיק עד 16% ממניות של זכיינית המשדרת שבוע שלם.

מעופר מדיה ומערוץ 10 נמסרה תגובה דומה: "לא ידוע לנו על זה".