בפרשת מרגול חסר אקדח מעשן

המשפט של מרגלית צנעני צפוי להיות ההצגה הכי טובה, אבל גם הכי עצובה, בעיר

רשימת עדי התביעה שצפויים להעיד במשפטה של מרגלית צנעני, שנכללת בכתב האישום שהוגש נגדה הבוקר (ב'), נראית כאילו הועתקה מרשימת האנשים המשפיעים על עולם הבידור הישראלי, או לפחות על עולם הזמר הים-תיכוני, לשנת 2011.

מי לא מופיע בה? מפיקת "כוכב נולד" טמירה ירדני, הזמרים הצעירים עומר אדם ולירון רמתי, המפיק וכותב הלהיטים יוסי בן-דוד, שדר הרדיו "אליקו" ומגיש הטלוויזיה ירון אילן.

לצערה של צנעני, עיון בכתב האישום מעלה כי לפחות לכאורה, שום דבר בהתנהלותה מחוץ למרקע הטלוויזיה לא היה "מבדר".

צנעני - שכשופטת בתוכנית הפופולרית ביותר בטלוויזיה הפכה בשנים האחרונות לאישיות בעלת השפעה על דור שלם של צעירים שגדל על ברכי "כוכב נולד" - מתוארת בכתב האישום כמי שפעלה כ"אחרונת העבריינים". היא הפכה עבריינים בכירים לשותפיה ולחבריה, וכאשר התגלע סכסוך כספי בינה לבין אמרגנה - בחרה לכאורה לפתור אותו באמצעותם, בשיטות הלקוחות מסרטי פשע הוליוודיים.

כתב האישום נגד צנעני מצייר, אם כן, תמונה קשה ביותר. ועם זאת, הדרך להרשעה של הזמרת בעבירות המיוחסות לה לא צפויה להיות פשוטה עבור הפרקליטות. אמנם יש לתביעה ראיות נסיבתיות רבות נגד צנעני, אך אין לה "אקדח מעשן" - ראיה אחת חותכת שצנעני בעצמה ובמפורש איימה על אמרגנה אסף אטדגי.

בשיחות שניהלה צנעני עם אטדגי ושלהן האזינה המשטרה, היא לא מאיימת עליו מפורשות, אלא מתחכמת ו"חולקת" עם אטדגי את החשש מפני העבריין מיכאל חזן. "הוא (חזן) רותח עליך, הוא אומר שפגעת בכבוד שלו, אני מה זה מפחדת! הוא רותח ברמות מפחידות!... אימאל'ה", אמרה צנעני לאטדגי, בשיחה שמדגימה היטב את האופן בו היא דיברה איתו.

סנגוריה של הזמרת, עורכי הדין ששי גז ושחר חצרוני, צפויים לבסס את קו ההגנה שלהם במשפט על הנימה הזו שבשיחות, ולטעון כי צנעני עצמה חשה מאוימת על-ידי העבריינים וניסתה בכלל לגונן על אטדגי.

שום דבר בפרשה הזו איננו מבדר. המשפט של מרגלית צנעני, שיתחיל בקרוב, צפוי להיות ההצגה הכי טובה, אבל גם הכי עצובה, בעיר.