שופרסל תוזיל 30 מוצרי יסוד ב-20% תמורת ביטול החרם

(עדכון) - לפי הסיכום עם נציגי אגודת הסטודנטים, שופרסל תוזיל את הקוטג', הביצים, החומוס, הסוכר ועוד - והסטודנטים מצידם יסירו את החרם על הרשת שתוכנן ליום חמישי

רשת שופרסל הגיעה הערב (ג') לסיכום עם נציגי אגודת הסטודנטים בתל-אביב, ולפיו שופרסל תוזיל 30 מוצרי יסוד בשיעור ממוצע של 20%, ואילו הסטודנטים מצידם יסירו את החרם שאמור היה להיפתח ביום חמישי הקרוב נגד הרשת.

לפי הסיכום בין הצדדים שאושר בחתימתו של מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, שופרסל תוזיל את הקוטג', הביצים, החומוס, הסוכר ועוד שורת מוצרים שהצדדים סיכמו לפרסם רק בתחילת השבוע.

שופרסל ביקשה כי יינתן לה זמן להיערך להוזלה, וכפי הנראה הרשת תדרוש כי ספקי אותם מוצרים יישאו בחלק גדול של ההוזלה ואולי אף בכולה.

"לא באנו לגרום לשופרסל לפשוט את הרגל. זה צעד ראשון. אני רוצה ליצור מומנטום", אומר ל"גלובס" יו"ר אגודת הסטודנטים, בתל-אביב, רן ליבנה.

לדברי הסטודנטים, שופרסל התחייבה כי הורדת המחירים תחול על כל סניפיה ("שופרסל שלי" ו-"שופרסל דיל"), ללא קשר למיקום הגיאוגרפי או לסוג הסניף, וכי הרשת תקפיא כל עליית מחירים עד לתחילת השנה האזרחית.

"זהו הישג גדול וראשון למחאה הצרכנית בגל הנוכחי. זהו צעד ראשון בדרך להחזרת השפיות לשוק המזון בישראל. אנו קוראים לציבור במדינת ישראל להגיע במוצאי שבת להפגנת המיליון, ולהצטרף למחאת הצרכנים הבאה עליה נכריז ביום ראשון", אמר ליבנה.

"שעיר לעזאזל"

נזכיר כי אתמול (ב') הסכימו הסטודנטים לבקשת שופרסל לדחות את החרם על הרשת ליום חמישי הקרוב, וזאת בעקבות פגישה בין יו"ר אגודת הסטודנטים בתל-אביב, רן ליבנה, למנכ"ל ונשיא שופרסל, אפי רוזנהויז.

כפי שנחשף ב"גלובס", אגודת הסטודנטים היא העומדת מאחורי הקבוצה בפייסבוק הקוראת לחרם על רשת שופרסל למשך שבוע, תחת הכותרת "שבוע ללא שופרסל, נלחמים על המקרר". לדף הפייסבוק הצטרפו עד היום בשעות הצהריים 6,800 אנשים.

בפגישה בין רוזנהויז לליבנה אתמול, רוזנהויז שאל: "האם אני שעיר לעזאזל?"; וליבנה השיב לו: "כן. אתם הרשת הכי גדולה, והשוק מתיישר לפיכם".

נציין כי הסטודנטים שמובילים את החרם דורשים הוזלה משמעותית של עשרות אחוזים המוצרים, ולא במסגרת מבצעים נקודתיים אלא באופן קבוע.