מנהל רשת ב' יעיד מחר במשרד מבקר המדינה

מוטי אמיר: "מאז מינויו של מיקי מירו למנהל קול ישראל גדלו ב-50% הראיונות והמופעים של אנשי הליכוד בתוכניות האקטואליה של רשת ב', מכ-600 פעמים בחודש לכ-900 פעמים"

מנהל רשת ב', מוטי אמיר, ייפגש מחר (ד') עם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ויעיד על "ההתנכלות כלפיו מצד מנהל קול ישראל, מיקי מירו, מטעמים פוליטיים", כהגדרתו.

במקביל, תקיים הערב (ג') מועצת העיתונות דיון בפוליטיזציה ברשות השידור, אך במועצה אומרים כי יו"ר הרשות, אמיר גילת, הודיע כי ייעדר מהדיון.

במכתב שנשלח למבקר המדינה לפני כשבועיים קבל אמיר על התנכלויות לכאורה מצדו של מירו כלפיו. לדברי אמיר, בחודשיים האחרונים הוא עובר "זובור והשפלה", תוך שהוא מפרט מספר אירועים הממחישים זאת. "אני מבקש את התערבותך, אדוני המבקר", כתב אמיר, "כדי שאוכל למלא את תפקידי ללא איומים ולחצים שמקורם פוליטי".

שלשום (א') שלח אמיר מכתב נוסף ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת. תחת הכותרת "הדחתי מתפקידי כמנהל רשת ב' ומתפקידי כמנהל חטיבת הביצוע", כתב אמיר לגילת כי "למעשה מנהל הרדיו הדיח אותי דה-פקטו מכל תפקידיי, והוא מנהל מעל לראשי הן את רשת ב' והן את חטיבת הביצוע".

עוד כתב אמיר כי מאז שמירו נכנס לתפקיד התקבלו מעל לראשו החלטות שמהן "נודף ריח רע של פוליטיזציה. מאז מינויו של מיקי מירו גדלו ב-50% הראיונות והמופעים של אנשי הליכוד ביומני החדשות ובתוכניות האקטואליה של רשת ב', מכ-600 פעמים בחודש לכ-900 פעמים בחודש שבו מכהן מירו".

גורמים שונים ברשת ב' מתארים כי התחושה היא שבאחרונה פוליטיקאים מרגישים בנוח, שלא כבעבר, להתקשר למערכת ולבקש לעלות לשידור.

דיון בכנסת

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים פנה יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, לאמיר, בעקבות מכתבו לגילת ב-17.8, בו נטען כי ברשת ב' מתקיים "טיהור פוליטי חסר רסן". במהלך השיחה אמר ריבלין כי מדובר בנושא חשוב, וכי הוא יאשר דיון בנושא בכנסת אם תעלה הצעה לדיון כזה, גם במהלך הפגרה.

גילת מסר בתגובה: "אני משוכנע כי מוטי אמיר לא התכוון שהתשובה לדבריו, אם אכן נכתבו, תימסר לו באמצעות העיתון".

אמיר מסר בתגובה: "אינני מעוניין להגיב לדברים", והדגיש כי הנהלת רשות השידור הודיעה לו באמצעות דוברת הרשות כי נאסר עליו להתראיין לאמצעי התקשורת.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר: "ח"כ ריבלין סבור כי הנושא ראוי לדיון, אם בוועדת הכלכלה ואם במליאת הכנסת, וככל שחבר כנסת יגיש בקשה לדיון, הוא יאשר זאת".