עפר שלח ל"גלובס": לא עזבתי את "המקור" כדי לעבור לפוליטיקה

שלח לא ישוב לעונה הבאה של "המקור", תוכנית התחקירים של ערוץ 10 שהגיש יחד עם רביב דרוקר, ויוחלף ע"י מיקי רוזנטל ■ "עזבתי בנסיבות נכונות, כשהתוכנית חזקה ועומדת בפני עצמה"

עפר שלח הודיע כי לא ישוב לעונה הבאה של "המקור", תוכנית התחקירים של ערוץ 10, אותה הגיש יחד עם העיתונאי רביב דרוקר.

"לא עזבתי מתוך אילוץ חיצוני כלשהו מהמערכת או מערוץ 10 או מול חברי רביב דרוקר. עזבתי בנסיבות הנכונות, כשהתוכנית חזקה ועומדת בפני עצמה", אומר שלח ל"גלובס", ומוסיף כי "בניגוד לשמועות שמגיעות גם אליי מדי פעם, אין לי שום כוונה לעבור לפוליטיקה".

לדברי גורמים בערוץ 10, ההחלטה על עזיבת התוכנית נפלה כבר לפני מספר שבועות.

העיתונאי והתחקירן מיקי רוזנטל צפוי להחליף את שלח בהגשת 'המקור' לצד דרוקר. יצוין כי דרוקר ורוזנטל סיקרו יחד בשבועות האחרונים את מחאת האוהלים ברוטשילד.

בראיון ל"גלובס" מגיב שלח לנסיבות ההחלטה לעזוב את "המקור" - תוכנית התחקירים שהתבססה בשנים האחרונות כתוכנית איכותית ויוקרתית - ואת השותפות הוותיקה עם רביב דרוקר.

- למה החלטת לעזוב תוכנית תחקירים יוקרתית כמו "המקור"?

"בשבילי לוותר גם על התוכנית ועל השותפות עם רביב, שנמשכת כבר 10 שנים והניבה ספר ותוכנית, זה דבר מאוד לא פשוט", הוא אומר.

לדברי שלח, החלטתו לעזוב את הגשת "המקור" לא נובעת מהצעה אחרת שקיבל במקום אחר או מרצונו להתפתח למקום אחר. "זה לא שייך למה שאני הולך לעשות במקום 'המקור', שבכלל עוד לא החלטתי מה זה יהיה. זה היה הדבר המרכזי והכבד ביותר בחיי בשנים האחרונות. 'המקור' זו תוכנית שאתה הולך לישון איתה וחושב עליה לאורך כל היום".

- האם העזיבה קשורה לרצון לעבור לתחום הפוליטי, כמו עיתונאים אחרים שעשו מהלך דומה בעבר?

"פוליטיקה לא עומדת מבחינתי על הפרק. אבל אני חייב לומר שאדם ישראלי שנמצא בעמדה ציבורית מסוימת חייב לשאול את עצמו מדי פעם אם הוא הולך לפוליטיקה, אבל זה לא שייך לעניין, כי אני החלטתי שאני לא נכנס לפוליטיקה בשלב הזה".

שלח לא פוסל המשך עבודה בערוץ 10. "מלבד 'המקור' אני עושה מספיק ומשאיר את השאלה מה אני אעשה פתוחה, כולל שיתופי-פעולה עם ערוץ 10 ו'המקור'. בכל אופן" , הוא מוסיף, "אני נשאר לכתוב ב'מעריב' ובערוץ הספורט".

"השותפות ביני לבין דרוקר היא שותפות של 10 שנים", מדגיש שוב שלח, "זאת בוודאי השותפות הכי פורה שהייתה לי בחיים המקצועיים, וזה דבר מאוד לא פשוט מבחינתי להיפרד ממנה, אבל כמו שאמרתי למערכת, כשבן אדם מקבל החלטה כזאת, בתנאים כאלה כשהתוכנית כל-כך מצליחה - אז כנראה שהוא מקבל אותה ממקום טוב".