משחקי 2020: טוקיו, מדריד, רומא, איסטנבול, באקו, דוחא

אלו שש הערים שמהן יבחר הוועד האולימפי את מארחת המשחקים בעוד 9 שנים; מדריד מנסה בפעם השלישית ברציפות את מזלה, הבירה היפאנית נחשבת לבעלת הסיכויים הגבוהים ביותר

טוקיו, איסטנבול, מדריד, דוחא, רומא, ובאקו בירת אזרבייג'אן. אלו שש הערים שהגישו את המועמדות הסופית והרשמית לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2020, ומהן תצא בעוד כשנתיים הזוכה המאושרת. כעת יתחיל מסע מפרך, עד 7 בספטמבר 2013, שבו יוציאו כל אחת מהערים המועמדות עשרות מיליוני דולרים, בניסיון לשכנע את חברי הוועד האולימפי הבינלאומי לתת את קולם בהצבעה.

התהליך יכלול מספר שלבים טכניים, הראשון שבהם ב-15 בפברואר, שבו יוכל הוועד האולימפי לבחון את המועמדות ולהדיח אותן מהמשך הדרך. לדוגמה, באירוח המשחקים של 2016 (שניתנו לבסוף לריו דה ז'ניירו) הודחו דוחא ובאקו כבר בשלב הראשון על-ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, ואיסטנבול הודחה באותו שלב כשהתמודדה על אירוח משחקי 2012 שניתנו לבסוף ללונדון.

שתיים מבין המועמדות הנוכחיות אירחו בעבר את המשחקים האולימפיים - רומא ב-1960 וטוקיו ב-1964. לפחות בשלב זה, טוקיו נחשבת למועמת המובילה לזכות באירוח משחקי 2020 לפי סוכנויות ההימורים, לפני מדריד ורומא. הסיכוי של דוחא ובאקו, לפי סוכנויות ההימורים, קלוש.

הבירה הספרדית הולכת על ניסיון שלישי ברציפות, אחרי שהגישה מועמדות גם למשחקים 2012 ו-2016. איסטנבול מנסה את מזלה בפעם החמישית. אף עיר אמריקנית לא הגישה הצעה לאירוח משחקי 2020, והמשמעות היא שהאמריקנים יסגרו לפחות 28 שנה ללא אירוח משחקי קיץ, אחרי שאירחו בפעם האחרונה ב-1996 באטלנטה.

רק שתי ערים מעוניינות לארח את אליפות העולם באתלטיקה

להבדיל מהמשחקים האולימפיים, על אירוח אליפות העולם באתלטיקה אין יותר מדי קופצים. רק שתי ערים נשארו ברשימה הסופית לאירוח האליפות ב-2017: לונדון ודוחא, אחרי שברצלונה החליט להסיר את מועמדותה.

דוחא, בירת קטאר, ממשיכה לנסות ולהתמודד על כל אירועי הספורט הגדולים בעולם, אחרי שהגישה מועמדות רשמית לאירוח המשחקים האולימפיים ב-2020 ותארח למעשה גם את המונדיאל ב-2022 שיתקיים בקטאר.