ערוץ 10 - המותג המושקע ביותר בפרסום השבוע עם 1.7 מיליון שקל

אוגוסט 2011 ייזכר לא רק בזכות המחאה - אלא גם עקב הירידה החדה בהיקפי הפרסום

כשערוץ 10 מכניס כ-330 פרסומות עצמיות שלו לברייק הפרסומות בשבוע האחרון, ועדיין חווה ירידה של כ-22% בזמן האוויר של הפרסומות שמכר באוגוסט 2011 לעומת אוגוסט 2010 - כנראה שחודש אוגוסט ייזכר בענף הפרסום כאוגוסט האיום.

ערוץ 10 כמובן אינו הנפגע היחיד מאוגוסט האיום: זמן הפרסום שמכרו זכייניות ערוץ 2 התכווץ בשיעור דומה לזה של ערוץ 10, והעיתונות היומית חוותה ירידה של כ-18% בנפח האינצ'ים שהצליחה למכור למפרסמים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לרוב, מתכווצת עוגת הפרסום השנתית כתוצאה ממלחמה או מבצע צבאי שזורה אי-ודאות ומקפיא מסעות פרסום, ולעיתים זה בגלל משבר כלכלי עולמי כפי שחווינו ב-2008. אולם לראשונה, מחאה מקומית רחבה ללא תקדים של אזרחים בנושא יוקר המחיה יוצרת אי-ודאות פרסומית כה גדולה ומאיימת לכווץ את ההוצאה השנתית לפרסום כולה.

כאמור, באופן די חריג ערוץ 10 הוא המותג המוביל בטבלת המותגים המושקעים. הערוץ משיק את אפליקציית האייפון החדשה שלו, ובנוסף מקדם את תוכנית הדגל שלו "הדור הבא 24/7", המוקרנת בלייב באתר וואלה, תוך כדי שהוא מפרסם את תדרי השידור החי שלה בהוט וב-yes.

ובאופן ישיר למחאת הצרכנים שאחראית בין השאר על אוגוסט האיום, מתמקמת טרה במקום השלישי בטבלה, עם פרסום להגדלת האריזות של רוב מוצריה בכ-20% ללא שינוי במחיר וכבונוס לצרכן. טרה, המפרסמת באמצעות פרסום יהושע TBWA, מבינה לאן נושבת הרוח ומחליטה להקדים תרופה למכה, עוד טרם תקופת החגים.

במקום הרביעי בטבלה ממוקמת אורנג', שמאז שבחרה לעצמה משרדי פרסום חדשים, כמעט שאינה יורדת מהמסך. אורנג' מציגה באמצעות ברוקנר-נטע-יער את מוטורלה ATRIX, שלפי הפרסומים מתיימר להיות הסמארטפון החזק בעולם, תוך כדי שהוא יכול גם לשמש כמחשב נייד.

כעת נותר לראות את השפעת הפגנת המיליון על ספטמבר. האם גם הוא יהיה איום?

המותגים המושקעים

1. ערוץ 10 - 1,757,043 שקל - פרסום עצמי

2. בזק בינלאומי - 1,059,395 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי

3. טרה - 1,016,962 שקל - באמצעות יהושע TBWA

4. פרטנר - 806,900 שקל - באמצעות ברוקנר-נטע-יער

5. בדין - 757,254 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 26/8/2011-1/9/2011.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.